Щоб утворити алгоритм, необхідно знати систему команд передбачуваного виконавця, правила запису окремих команд і всього алгоритму в цілому.
Будемо розглядати алгоритми, виконавцем яких є людина.
Послідовність кроків, які виконуються людиною при розв'язанні деякої задачі, зручно записувати у вигляді нумерованого списку (словесна форма), таблиці або зображувати за допомогою блок-схеми.
В останньому випадку для позначення кроків алгоритму використовуються наступні геометричні фігури:

Зверни увагу!
Послідовність дій вказується за допомогою стрілок, що з'єднують фігури, що позначають кроки алгоритму.

Алгоритм, записаний на мові, зрозумілій виконавцю, називається програмою.
- виділяються об'єкти, що фігурують в завданні, встановлюються властивості об'єктів, відносини між об'єктами та можливі дії з об'єктами;
- визначаються вихідні дані та результат;
- визначається точна послідовність дій виконавця, що забезпечує перехід від вихідних даних до результату;
- послідовність дій записується мовою, зрозумілою виконавцю.