Зміна образів виконавця
У середовищі Scratch виконавці можуть набувати різного вигляду — мати кілька образів, або костюмів. Образи Виконавця знаходяться на вкладці Образи.
Розмістити образи виконавця на вкладці Образи можна одним із трьох способів:
• намалювати у спеціальному графічному редакторі, вбудованому в середовище Scratch;
• вставити з файлу;
• сфотографувати на камеру, підключену до комп’ютера.
• намалювати у спеціальному графічному редакторі, вбудованому в середовище Scratch;
• вставити з файлу;
• сфотографувати на камеру, підключену до комп’ютера.
Щоб вставити новий образ з колекції, потрібно:
1. Вибрати кнопку Обрати образи.
2. У вікні Обрати образ відкрити вміст однієї з папок, наприклад, Фантазії.
3. Вибрати потрібний образ.
Новим образом може бути не тільки графічне зображення з колекції Scratch, а й будь-яке графічне зображення з будь-якої папки.
1. Вибрати кнопку Обрати образи.
2. У вікні Обрати образ відкрити вміст однієї з папок, наприклад, Фантазії.
3. Вибрати потрібний образ.
Новим образом може бути не тільки графічне зображення з колекції Scratch, а й будь-яке графічне зображення з будь-якої папки.
Образи виконавця можна змінювати під час виконання програми.
Приклад:
Приклад програми, в якій змінюється образ виконавця.
Додавання нового виконавця
У проектах можна використовувати не тільки різні образи одного виконавця, а й різних виконавців. Кожного такого виконавця називають спрайтом.Розмістити нового виконавця в Області спрайтів можна одним з трьох способів:
• намалювати у спеціальному графічному редакторі, вбудованому в середовище Scratch;
• вставити з вибраного файлу;
• вставити з файлу, вибраного випадковим чином.
Для кожного виконавця алгоритм створюється на окремій вкладці Скрипти. Під час вибору виконавця в Області спрайтів відкривається вкладка Скрипти саме для цього виконавця.
Для одночасного викрнання скриптів для двох виконавців потрібно:
- починати команди для кожного виконавця командою ;
- вибрати кнопку Запуск .
Приклад:
Скрипт проєкту, у якому два виконавці рухаються назустріч один одному.
Джерела:
Інформатика : підруч. для 5-го кл. закл. заг. серед. освіти / Й.Я.Ривкінд[та ін.]. — Київ : Генеза, 2018.