Цикл з лічильником
Нагадаємо, що цикл з лічильником використовується в алгоритмах у випадках, коли перед його виконанням відомо, скільки разів повинні виконатися команди тіла циклу. Блок-схему команди циклу з лічильником зображено на рис.1.
 
20.JPG
Рис.1
 
Для реалізації циклу з лічильником у Scratch призначена команда повторити К з групи Керування:
 
41.PNG
Приклад:
Щоб намалювати 1 квадрат зі стороною 40 пікселів, Виконавець має виконати такий фрагмент коду (рис.2).
21.JPG Рис.2
 
Якщо потрібно намалювати 6 таких квадратів, виковцю потрібно 6 разів повторити команди наведеного фрагмента проєкту. Тобто команди наведеного фрагмента проєкту потрібно розмістити у циклі, який повторюватиметься 6 разів (рис.3).
 
22.JPG
Рис.3
Зверни увагу!
Усередині циклу повторити 6 разів, крім циклу повторити 4 рази, є команди підняти олівець і перемістити на 50 кроків для переходу в точку початку малювання наступного квадрата.
Вкладені цикли — це фрагмент алгоритму, у якому серед команд циклу є інші цикли. 
Цикл, який міститься серед команд іншого циклу, називається внутрішнім. 
Цикл, серед команд якого розміщено інший цикл, називається зовнішнім.
Під час виконання вкладених циклів   спочатку починається виконання зовнішнього циклу. У ході його виконання, коли настає черга виконання внутрішнього циклу, внутрішній цикл виконується повністю, після чого продовжується виконання зовнішнього циклу. І так відбувається  за кожного виконання зовнішнього циклу.
Приклад:
Намалювати орнамент з 15 різнокольорових квадратів, у якому кожний наступний квадрат повернуто відносно попереднього на 30° (рис.4).
 
23.JPG
Рис.4
 
При кожній ітерації зовнішнього циклу виконуються команди:
  • виконати цикл малювання квадрату;
  • виконати поворот на 30°;
  • змінити колір олівця на 10.
Джерела:
Інформатика : підруч. для 6-го кл. закл. заг. серед. освіти / Йосиф Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза, 2023.