Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Фразеологізми як мовне явище Теоретичне ознайомлення з фразеологічними зворотами.
2. Фразеологічні словники Ознайомлення з фразеологічними тлумачними словниками.
3. Синонімічні, антонімічні, омонімічні фразеологізми. Багатозначні фразеологізми Теоретичне знайомство з лексичними групами фразеологізмів: синоніми, омоніми, антоніми. Розрізнення багатозначних фразеологізмів та їх омонімів.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Знайди фразеологізм 1 вид - рецептивний легке 2Б. Дослідження-зіставлення словосполучень та фразеологічних зворотів.
2. Не в тім'я битий 1 вид - рецептивний легке 2Б. Поширення лексичного запасу учнів фразеологічними зворотами. Робота с словником.
3. Чи знаєш ти фразеологізми? 2 вид - інтерпретація легке 2Б. Спостереження за фразеологізмами з елементами аналізу їх значень.
4. Раз синонім, два синонім 3 вид - аналіз легке 2Б. На основі аналізу значення фразеологізмів добір синонімічних.
5. Без нашого Гриця вода не освятиться 3 вид - аналіз середнє 4Б. На основі дослідження моделювання ряду з фразеологізмів, які мають і антонімічні і синонімічні пари.
6. Чи пан, чи пропав... 3 вид - аналіз середнє 2Б. Розвиток навичок дослідження лексичного значення фразеологізмів, уміння аналізуватиїх і визначати синонімічні та антонімічні пари.
7. Знайди однакові за значенням 3 вид - аналіз середнє 3Б. Уміння добирати фразеологізми-синоніми, що мають спільне значення.
8. Дослідження-зіставлення 3 вид - аналіз середнє 4Б. Дослідження-пошук. Сприяєння активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на творчий пошук, добір класифікацію фразеологізмів (синонімита антоніми).
9. Третє зайве 2 вид - інтерпретація середнє 1Б. Лінгвістичне дослідження значень фразеологізмів та їх співставлення.
10. Доповни фразеологізм 1 вид - рецептивний середнє 2Б. Удосконалення вивченого про фразеологізми.
11. Знайди пару 3 вид - аналіз середнє 9Б. Розподільна робота на основі лексичного аналізу.
12. Хвилинка у картинках 2 вид - інтерпретація середнє 4Б. Розвивати вміння підбирати значення фразеологізму за малюнком.
13. Доповнена реальність 1 вид - рецептивний середнє 3Б. Уміння визначати правильність заповнення пропусків у фразеологізмах.
14. У пошуках фразеологізму 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння визначати фразеологізми в реченні.
15. Заповни пропуск 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння доповнювати фразеологізм потрібним словом.
16. Як сніг на голову 3 вид - аналіз важке 9Б. Добір синонімічних та антонімічних фразеологізмів на основі аналізу лексичного значення.
17. Спіймай помилку 3 вид - аналіз важке 2Б. Редагування фразеологізмів.
18. Дві половинки 3 вид - аналіз важке 2Б. Використання фразеологізмів у реченнях.
19. Фразеологічний аукціон 3 вид - аналіз важке 3Б. Розвиток умінь поширювати речення фразеологізмами.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Оце так руки Інший легке 2Б. Дослідження-зіставлення фразеологізма та його значення.
2. Знайди пару Інший легке 2Б. Моделювання ряду з синонімічних фразеологізмів. Набутя навичок користування фразеологічним словником.
3. Синонімічні перли Інший легке 2Б. Творче спостереження з елементами аналiзу, підбір синонімічних фразеологізмів.
4. Антонімічний ярмарок Інший легке 2Б. Аналіз дослідження фразеологічних зворотів, моделювання ряду антонімічних фразеологізмів.
5. Миттєва відповідь Інший середнє 2Б. Вправа на перевірку зань фразеологізмів та їх значень.
6. Сушимо голови Інший середнє 6Б. Дослідження-розпізнавання. Сприяння активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на творчий пошук та добір, синонімічних та антонімічних фразеологізмів.
7. Говоримо правильно Інший важке 6Б. Аналіз вживання фразеологізмів з елементами обгрунтування.
8. Фразеологічна веселка Інший важке 2Б. Культура мовлення. Збагачення словникового запасу, розширення коугозору учнів.
9. Відповідність Інший важке 3Б. Уміння визначати значення фразеологізмів.
10. Веселий маскарад Інший важке 4Б. Творче моделювання речень з фразеологічними омонімами.
11. Голка в сіні Інший важке 9Б. Розвиток уміння в реченні знаходити фразеологічний зворот, добирати його антонімічні та синонімічні пари.
12. Міняємо шило на швайку Інший важке 3Б. Творче конструювання речень з заміною фразеологізмів на синонімічні.
13. «Диво в реченні» Інший важке 4Б. Формувати вміння визначати фразеологізми в реченні.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальні вправи № 1 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» 00:00:00 середнє 10Б. Завдання-тренажер на закріплення матеріалу з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення».
2. Тренувальні вправи № 2 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» 00:10:00 середнє 16Б. Завдання для систематизації вивченого з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення».

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота № 1 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» 00:00:00 середнє 15Б. Вдосконалення вмінь і навичок, набутих під час вивчення теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення».
2. Домашня робота № 2 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» 00:09:00 середнє 14Б. Завдання для удосконалення вивченого з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення».
3. Перевірна робота № 1 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» 00:00:00 середнє 13Б. Перевірка знань, вмінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Фразеологізми».
4. Перевірна робота № 2 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» 00:20:00 середнє 14Б. Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення».