Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Фразеологізми як мовне явище | Теоретичне ознайомлення з фразеологічними зворотами. |
2. | Фразеологічні словники | Ознайомлення з фразеологічними тлумачними словниками. |
3. | Синонімічні, антонімічні, омонімічні фразеологізми. Багатозначні фразеологізми | Теоретичне знайомство з лексичними групами фразеологізмів: синоніми, омоніми, антоніми. Розрізнення багатозначних фразеологізмів та їх омонімів. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Знайди фразеологізм | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Дослідження-зіставлення словосполучень та фразеологічних зворотів. |
2. | Не в тім'я битий | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Поширення лексичного запасу учнів фразеологічними зворотами. Робота с словником. |
3. | Чи знаєш ти фразеологізми? | 2 вид - інтерпретація | легке | 2Б. | Спостереження за фразеологізмами з елементами аналізу їх значень. |
4. | Раз синонім, два синонім | 3 вид - аналіз | легке | 2Б. | На основі аналізу значення фразеологізмів добір синонімічних. |
5. | Без нашого Гриця вода не освятиться | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | На основі дослідження моделювання ряду з фразеологізмів, які мають і антонімічні і синонімічні пари. |
6. | Чи пан, чи пропав... | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Розвиток навичок дослідження лексичного значення фразеологізмів, уміння аналізуватиїх і визначати синонімічні та антонімічні пари. |
7. | Знайди однакові за значенням | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Уміння добирати фразеологізми-синоніми, що мають спільне значення. |
8. | Дослідження-зіставлення | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Дослідження-пошук. Сприяєння активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на творчий пошук, добір класифікацію фразеологізмів (синонімита антоніми). |
9. | Третє зайве | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Лінгвістичне дослідження значень фразеологізмів та їх співставлення. |
10. | Доповни фразеологізм | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми. |
11. | Знайди пару | 3 вид - аналіз | середнє | 9Б. | Розподільна робота на основі лексичного аналізу. |
12. | Хвилинка у картинках | 2 вид - інтерпретація | середнє | 4Б. | Розвивати вміння підбирати значення фразеологізму за малюнком. |
13. | Доповнена реальність | 1 вид - рецептивний | середнє | 3Б. | Уміння визначати правильність заповнення пропусків у фразеологізмах. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | У пошуках фразеологізму | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати фразеологізми в реченні. |
2. | Заповни пропуск | Інший | середнє | 1Б. | Уміння доповнювати фразеологізм потрібним словом. |
3. | Як сніг на голову | Інший | важке | 9Б. | Добір синонімічних та антонімічних фразеологізмів на основі аналізу лексичного значення. |
4. | Спіймай помилку | Інший | важке | 2Б. | Редагування фразеологізмів. |
5. | Дві половинки | Інший | важке | 2Б. | Використання фразеологізмів у реченнях. |
6. | Фразеологічний аукціон | Інший | важке | 3Б. | Розвиток умінь поширювати речення фразеологізмами. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Оце так руки | Інший | легке | 2Б. | Дослідження-зіставлення фразеологізма та його значення. |
2. | Знайди пару | Інший | легке | 2Б. | Моделювання ряду з синонімічних фразеологізмів. Набутя навичок користування фразеологічним словником. |
3. | Синонімічні перли | Інший | легке | 2Б. | Творче спостереження з елементами аналiзу, підбір синонімічних фразеологізмів. |
4. | Антонімічний ярмарок | Інший | легке | 2Б. | Аналіз дослідження фразеологічних зворотів, моделювання ряду антонімічних фразеологізмів. |
5. | Миттєва відповідь | Інший | середнє | 2Б. | Вправа на перевірку зань фразеологізмів та їх значень. |
6. | Сушимо голови | Інший | середнє | 6Б. | Дослідження-розпізнавання. Сприяння активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на творчий пошук та добір, синонімічних та антонімічних фразеологізмів. |
7. | Говоримо правильно | Інший | важке | 6Б. | Аналіз вживання фразеологізмів з елементами обгрунтування. |
8. | Фразеологічна веселка | Інший | важке | 2Б. | Культура мовлення. Збагачення словникового запасу, розширення коугозору учнів. |
9. | Відповідність | Інший | важке | 3Б. | Уміння визначати значення фразеологізмів. |
10. | Веселий маскарад | Інший | важке | 4Б. | Творче моделювання речень з фразеологічними омонімами. |
11. | Голка в сіні | Інший | важке | 9Б. | Розвиток уміння в реченні знаходити фразеологічний зворот, добирати його антонімічні та синонімічні пари. |
12. | Міняємо шило на швайку | Інший | важке | 3Б. | Творче конструювання речень з заміною фразеологізмів на синонімічні. |
13. | «Диво в реченні» | Інший | важке | 4Б. | Формувати вміння визначати фразеологізми в реченні. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи № 1 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» | 00:00:00 | середнє | 10Б. | Завдання-тренажер на закріплення матеріалу з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення». |
Тести (Мій+)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи № 2 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» | 00:10:00 | середнє | 16Б. | Завдання для систематизації вивченого з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота № 1 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» | 00:00:00 | середнє | 15Б. | Вдосконалення вмінь і навичок, набутих під час вивчення теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення». |
2. | Домашня робота № 2 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» | 00:09:00 | середнє | 14Б. | Завдання для удосконалення вивченого з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення». |
3. | Перевірна робота № 1 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» | 00:00:00 | середнє | 13Б. | Перевірка знань, вмінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Фразеологізми». |
4. | Перевірна робота № 2 з теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення» | 00:20:00 | середнє | 14Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Поняття про фразеологізм, його лексичне значення». |