Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми Теоретичні відомості про застарілу лексику та неологізми.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Укажи неологізм 3 вид - аналіз легке 1Б. Уміння визначати неологізми.
2. Вибери рядок 3 вид - аналіз легке 1Б. Уміння визначати історизми.
3. Визнач групу пасивної лексики 1 вид - рецептивний легке 2Б. Розмежування слів за групами: неологізми, застаріла, загальновживані.
4. Добери застарілу лексику до групи 1 вид - рецептивний легке 2Б. Об'єднання застарілої лексики у групи.
5. Загальновживане чи неологізм? 1 вид - рецептивний легке 2Б. Визначити серед поданих слів слова, що нещодавно буди неологізмами, а тепер стали загальновживаними.
6. У пошуках архаїзму 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння визначати архаїзми в реченнях.
7. Неологізми та їхнє значення 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Закріплення вивченого про неологізми.
8. Чи знаєш ти архаїзми? 3 вид - аналіз середнє 2Б. Формувати навички тлумачення архаїзмів.
9. «Третє зайве» 3 вид - аналіз середнє 4Б. Визначення серед архаїзмів, історизмів, неологізмів зайвого слова.
10. Розподіли 3 вид - аналіз важке 4Б. Визначення історизмв та архаїзмів серед застарілої лексики.
11. Архаїзми у прислів'ях та приказках 3 вид - аналіз важке 6Б. Визначення архаїзмів та їх значень.
12. Нишпорка 3 вид - аналіз важке 6Б. Пошук застарілих слів у реченні, визначення групи архаїзмів та історизмів.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Укажи архаїзм Інший легке 1Б. Уміння визначати архаїзми.
2. Групи пасивної лексики Інший легке 3Б. Розподіл слів на групи за значенням.
3. Вибери речення з історизмом Інший середнє 1Б. Уміння визначати групу пасивної лексики, вибирати речення, що відповідає певним критеріям.
4. Вибери речення з неологізмом Інший середнє 1Б. Уміння визначати неологізм у реченні.
5. Дослідники Інший середнє 4Б. Визначити слово за його тлумаченням.
6. Склади речення з пасивною лексикою. Інший важке 2Б. Складання речень з поданими словами.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальні впраи з теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми» 00:15:00 середнє 17Б. Закріплення матеріалу з теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми».

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми» 00:15:00 середнє 14Б. Вдосконалення вмінь і навичок, набутих під час вивчення теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми».
2. Перевірна робота з теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми» 00:20:00 середнє 18Б. Перевірка знань, вмінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми».