Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми | Теоретичні відомості про застарілу лексику та неологізми. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Укажи неологізм | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати неологізми. |
2. | Вибери рядок | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати історизми. |
3. | Визнач групу пасивної лексики | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Розмежування слів за групами: неологізми, застаріла, загальновживані. |
4. | Добери застарілу лексику до групи | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Об'єднання застарілої лексики у групи. |
5. | Загальновживане чи неологізм? | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Визначити серед поданих слів слова, що нещодавно буди неологізмами, а тепер стали загальновживаними. |
6. | У пошуках архаїзму | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати архаїзми в реченнях. |
7. | Неологізми та їхнє значення | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про неологізми. |
8. | Чи знаєш ти архаїзми? | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Формувати навички тлумачення архаїзмів. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | «Третє зайве» | Інший | середнє | 4Б. | Визначення серед архаїзмів, історизмів, неологізмів зайвого слова. |
2. | Розподіли | Інший | важке | 4Б. | Визначення історизмв та архаїзмів серед застарілої лексики. |
3. | Архаїзми у прислів'ях та приказках | Інший | важке | 6Б. | Визначення архаїзмів та їх значень. |
4. | Нишпорка | Інший | важке | 6Б. | Пошук застарілих слів у реченні, визначення групи архаїзмів та історизмів. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Укажи архаїзм | Інший | легке | 1Б. | Уміння визначати архаїзми. |
2. | Групи пасивної лексики | Інший | легке | 3Б. | Розподіл слів на групи за значенням. |
3. | Вибери речення з історизмом | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати групу пасивної лексики, вибирати речення, що відповідає певним критеріям. |
4. | Вибери речення з неологізмом | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати неологізм у реченні. |
5. | Дослідники | Інший | середнє | 4Б. | Визначити слово за його тлумаченням. |
6. | Склади речення з пасивною лексикою. | Інший | важке | 2Б. | Складання речень з поданими словами. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні впраи з теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми» | 00:15:00 | середнє | 17Б. | Закріплення матеріалу з теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми» | 00:15:00 | середнє | 14Б. | Вдосконалення вмінь і навичок, набутих під час вивчення теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми». |
2. | Перевірна робота з теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми» | 00:20:00 | середнє | 18Б. | Перевірка знань, вмінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Активна та пасивна лексика: історизми, архаїзми, неологізми». |