Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Групи слів за вживанням Теоретичне ознайомлення зі стилістично забарвленою лексикою.
2. Діалектизми, професіоналізми, жаргон Теорія-ознайомлення з жаргонами, діалектизмами, просторіччям.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Емоційна чи нейтральна? 1 вид - рецептивний легке 2Б. Визначення стилістично забарвленої лексики.
2. Між двох вогнів 1 вид - рецептивний легке 4Б. Вправа на розрізнення нейтральної та емоційно забарвленої лексики.
3. Діалектизми 1 вид - рецептивний легке 2Б. Розвиток вміння виявляти діалектизми поміж нейтральною лексикою.
4. Жаргонізми-синоніми 1 вид - рецептивний легке 2Б. Культура мовлення. Розвиток умінь заміняти сленгові слова і жаргонізми нормованою лексикою.
5. Цікаві незнайомці 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Вправа на розвиток навичок користування словником діалектних слів.
6. Групи обмеженої лексики 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Визначення відмінностей між словами обмеженої лексики: діалектизмів, професійної лексики, жаргону, просторіччя.
7. Визнач професію за лексикою 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. За поданою лексикою встанови, люди якої професії її вживають.
8. «Четверте зайве» 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Розвиток навичок з розрізнення загальновживаної та стилістично забарвленої лексики.
9. Розподіли 3 вид - аналіз середнє 6Б. Уміння розпізнавати діалектизми, просторічну лексику, професійні слова.
10. Без професійної лексики 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння визначати професійні слова.
11. Вибіркова робота 1 вид - рецептивний середнє 2Б. Уміння визначати професіоналізми.
12. Зі значенням пестливості 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння визначати в реченні слова зі зменшено-пестливим значенням.
13. Укажи діалектизм 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння визначати діалектизми.
14. Редактор 3 вид - аналіз важке 2Б. Доречне вживання діалектизмів та заміна їх нормованою лексикою.
15. Сленг і група вживання 3 вид - аналіз важке 4Б. Добір професійних сленгів і визначення сфери їх вживання.
16. Чи правильно ти говориш? 3 вид - аналіз важке 6Б. Найпоширеніші випадки вживання суржика.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Знайди діалект Інший легке 2Б. Уміння виявляти діалектне слово.
2. Стилістиччно забарвлена лексика Інший легке 2Б. Утворити слова стилістично забарвленої лексики.
3. Уважний і ввічливий читач Інший середнє 1Б. Уміння виявляти просторічну лексику.
4. Речення з діалектизмом Інший середнє 1Б. Уміння визначати речення з діалектизмами.
5. Слово з емоційним забарвленням (згрубіла лексика) Інший середнє 1Б. Уміння визначати емоційно забарвлену лексику (згрубілі слова).
6. Раз жаргон, два жаргон... Інший середнє 2Б. Повторення синонімів через ряди жаргонних слів.
7. Культура мовлення Інший важке 3Б. Редагування речень. Заміна просторічної лексики загальновживаною.
8. Багатозначність сленгових слів Інший важке 6Б. Доречне вживання жаргонної лексики в мовленні.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальні вправи № 1 з теми «Групи лексики за вживанням» 00:20:00 середнє 13Б. Завдання-тренажер на закріплення матеріалу з теми «Групи лексики за вживанням».
2. Тренувальні вправи № 2 з теми «Групи лексики за вживанням» 00:10:00 середнє 10Б. Закріплення вивченого про групи лексики за вживанням.

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Групи лексики за вживанням» 00:10:00 середнє 9Б. Вдосконалення вмінь і навичок, набутих під час вивчення теми «Групи лексики за вживанням».
2. Перевірна робота з теми «Групи лексики за вживанням» 00:30:00 середнє 18Б. Перевірка знань, вмінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Групи лексики за вживанням».