Методична рекомендація:

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Емоційна чи нейтральна? 1 вид - рецептивний легке 2Б. Визначення стилістично забарвленої лексики.
2. Укажи неологізм 3 вид - аналіз легке 1Б. Уміння визначати неологізми.
3. Визнач запозичення 1 вид - рецептивний легке 4Б. Визначення у парі слів власне українського та запозиченого слова.
4. Знайди фразеологізм 1 вид - рецептивний легке 2Б. Дослідження-зіставлення словосполучень та фразеологічних зворотів.
5. Укажи помилку 3 вид - аналіз середнє 2Б. Уміння визначати лексичну помилку, з'ясовувати значення пароніму, використовувати його залежно від змісту речення.
6. Добери тлумачення 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Закріплення вивченого про значення паронімів.
7. Розподільна робота 3 вид - аналіз середнє 4Б. Уміння визначати групу слів за походженням.
8. Тлумачення фразеологізму 2 вид - інтерпретація середнє 1Б. Удосконалення вивченого про значення фразеологізмів.
9. Кумедні фрази 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Удосконалення вивченого про пароніми на основі художніх творів, розвиток образного мислення, уяви,фантазії.
10. Чи знаєш ти, що... 1 вид - рецептивний середнє 1Б. Уміння визначати тлумачення слова.
11. Розсипані перлинки 2 вид - інтерпретація середнє 7Б. Удосконалення вивченого про прислів'я, приказки, афоризми.
12. Доповни речення 3 вид - аналіз середнє 2Б. Удосконалення вивченого про фразеологізми як члени речення.
13. Чи знаєш ти архаїзми? 3 вид - аналіз середнє 2Б. Формувати навички тлумачення архаїзмів.
14. Відгадай слово 2 вид - інтерпретація середнє 1Б. Уміння визначати значення слова.
15. З історії виникнення фразеологізмів 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння визначати шляхи утворення фразеологізмів.
16. Розподіли 3 вид - аналіз середнє 6Б. Уміння розпізнавати діалектизми, просторічну лексику, професійні слова.
17. Уживаймо влучно 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Уміння добирати влучні слова до запропонованих паронімів з метою запобігання лексичних помилок.
18. Що б це означало? 2 вид - інтерпретація середнє 3Б. Уміння визначати тлумачення приказок.
19. Вибіркова робота 1 вид - рецептивний середнє 2Б. Уміння визначати професіоналізми.
20. Доповни фразеологізм 1 вид - рецептивний середнє 2Б. Удосконалення вивченого про фразеологізми.
21. Хто автор? 1 вид - рецептивний важке 1Б. Закріплення вивченого про крилаті вислови, афоризми.
22. Дві половинки 3 вид - аналіз важке 2Б. Використання фразеологізмів у реченнях.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Зі значенням пестливості Інший легке 1Б. Уміння визначати в реченні слова зі зменшено-пестливим значенням.
2. Визнач групу пасивної лексики Інший легке 2Б. Розмежування слів за групами: неологізми, застаріла, загальновживані.
3. Діалектизми Інший легке 2Б. Розвиток вміння виявляти діалектизми поміж нейтральною лексикою.
4. Увідповідни Інший середнє 3Б. Уміння добирати українські відповідники до іншомовних слів.
5. Прислів'я-синоніми Інший середнє 1Б. Уміння визначати синонімічні прислів'я.
6. Визнач професію за лексикою Інший середнє 2Б. За поданою лексикою встанови, люди якої професії її вживають.
7. Пазл Інший середнє 7Б. Повторення вивченого про пряму мову. Удосконалення вивченого про фразеологізми.
8. Знайди однакові за значенням Інший середнє 3Б. Уміння добирати фразеологізми-синоніми, що мають спільне значення.
9. Знайди помилку Інший важке 1Б. Уміння визначати джерело походження фразеологізмів.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальні вправи з теми «Лексикологія. Фразеологія» 00:10:00 середнє 9Б. Удосконалення вивченого з теми «Лексикологія. Фразеологія».

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Лексикологія. Фразеологія» 00:15:00 середнє 16Б. Систематизація вивченого з теми «Лексикологія. Фразеологія».
2. Перевірна робота з теми «Лексикологія. Фразеологія» 00:15:00 середнє 18Б. Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Лексикологія. Фразеологія».