Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | СПР з підрядними означальними | Теоретичні відомості про СПР з підрядними означальними |
2. | Синонімія СПР з підрядними означальними й простих речень | Подано правила й алгоритм утворення синонімічних пар: СПР з підрядною означальною й простого речення з дієприкметниковим зворотом. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Перевірка теоретичних знань | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Завдання перевіряє теоретичну підготовку учнів з теми «Складнопідрядне речення з підрядною означальною». |
2. | Познач СПР з підрядною означальною | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Обрати серед наведених речень СПР з підрядною означальною. |
3. | Вказівні слова | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Вибрати СПР, у якому є вказівне слово. |
4. | Яке речення можна перетворити на просте? | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Вправа на уважність із застосуванням знань про синонімію складних і простих речень (знайти речення, у якому можлива заміна підрядної означальної частини відокремленим означенням — дієприкметниковим зворотом). |
5. | Знайти підрядну означальну та засіб зв'язку | 4 вид - творчий | середнє | 4Б. | Знайти продовження речення, щоб утворилося СПР з підрядною означальною. |
6. | Утвори синтаксичні синоніми (1): утвори просте речення з дієприкметниковим зворотом | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Вправа на закріплення навичок добирати синонімічні відповідники складному реченню за допомогою дієприкметникових зворотів. (утворити просте речення з дієприкметниковим зворотом) |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Із простих складне | Інший | середнє | 2Б. | Творче завдання на створення з двох простих речень СПР з підрядною означальною. |
2. | Редагуймо | Інший | середнє | 4Б. | Відпрацювання навичок уникати помилок у конструюванні складнопідрядних речень з підрядними означальними. |
3. | Розділові знаки | Інший | середнє | 6Б. | Удосконалення пунктуаційних навичок: поставити, де треба, розділові знаки. Повторення орфограм. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Речення за схемою | Інший | важке | 6Б. | Творче завдання на створення речень за поданими схемами. |
2. | Утвори синтаксичні синоніми — 2: утвори СПР | Інший | середнє | 4Б. | Тренує вміння перетворювати прості речення з дієприкметниковими зворотами на СПР з підрядними означальними. |
3. | Доповни означальною частиною речення | Інший | важке | 6Б. | Доповнити речення підрядною означальною частиною, що поширює виділене слово. |
4. | Питання до підрядної | Інший | середнє | 2Б. | Постановка питання до підрядної частини. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи | 00:00:00 | середнє | 4Б. | Закріплення теоретичних відомостей про СПР з підрядною означальною. Уміння знаходити підрядні означальні, використовуючи теоретичні знання про вказівні слова, питання, сполучні засоби. |
2. | Контрольний тест | 00:00:00 | середнє | 12Б. | Перевірка теоретичних знань про СПР з підрядною означальною, практичних навичок розставляти розділові знаки, виправляти граматичні помилки, пов'язані з використанням підрядних означальних, творчих умінь на складання речень за схемами. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота | 00:00:00 | середнє | 14Б. | Завдання на закріплення вмінь ставити питання до підрядної частини, створення речень за поданими схемами, з простих складне. |