Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Розділові знаки в складносурядному реченні (ССР) | Кома, крапка з комою, тире, одиничний і повторювальний сполучник в ССР. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Перевірка теоретичних знань з теми «Складносурядне речення, розділові знаки в ньому» | 1 вид - рецептивний | середнє | 4Б. | Завдання на перевірку теоретичних знань з теми. Має тестову форму (з вибором правильного варіанта відповіді). |
2. | Оберіть речення, де є кома | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Закріплення пунктуаційних правил у ССР. Із поданих прикладів обрати речення, у якому потрібна кома перед сурядним сполучником. |
3. | Оберіть речення, де є тире | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Закріплення пунктуаційних правил у ССР. Із поданих прикладів обрати речення, у якому треба поставити тире перед сурядним сполучником. |
4. | Чому немає коми? | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Перевіряє знання пунктуаційних правил в ССР. Пропонується обрати із запропонованих варіантів пояснення, чому в ССР немає коми між його частинами, правильний. |
5. | Тире чи кома? | 2 вид - інтерпретація | середнє | 3Б. | Закріплення пунктуаційних правил у ССР. Визначити, кому чи тире треба ставити в реченні, обрати правильну відповідь із запропонованих. |
6. | Який розділовий знак в ССР? | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Закріплення пунктуаційних правил у ССР. Обрати один розділовий знак із запропонованих. |
7. | Устав розділовий знак | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Перевірка засвоєних знань з пунктуаціїї ССР. Треба заповнити порожні місця в реченні розділовими знаками. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Знайди правильний варіант | Інший | середнє | 2Б. | Перевірка пунктуаційної пильності. Знайти речення з правильно розставленими розділовими знаками. |
2. | Об'єднай прості речення в складне | Інший | важке | 3Б. | Вправа на застосування набутих пунктуаційних знань. Учень має об'єднати прості речення в ССР за допомогою сполучника «і», правильно розставляючи розділові знаки в новоутворених реченнях. |
3. | Схема (кома)— речення | Інший | середнє | 1Б. | Знайти речення (розділові знаки пропущено), яке відповідає поданій схемі. |
4. | Схема (тире) — речення | Інший | середнє | 1Б. | Знайти речення (розділові знаки пропущено), яке відповідає поданій схемі. |
5. | ССР з художньої літератури | Інший | важке | 10Б. | Дібрати з художніх творів складносурядні речення з єднальними (чи протиставними) та розділовими сполучниками, указати автора й назву твору, пояснити розділові знаки в реченні, заповнивши відповідні поля для відповіді. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Допиши речення | Інший | важке | 4Б. | Вправа на застосування набутих знань з пунктуації ССР: додати другу частину речення, пояснити наявність чи відсутність розділового знака. |
2. | Скласти речення за схемою(1) | Інший | важке | 10Б. | Творче завдання: самостійно придумати й записати речення за поданими схемами (з комою та без розд. знаків між частинами ССР). |
3. | Скласти речення за схемою (2) | Інший | важке | 10Б. | Творче завдання: самостійно придумати й записати речення за поданими схемами (з комою, тире та крапкою з комою між частинами ССР). |
4. | Трансформація речень в ССР | Інший | важке | 8Б. | Перевірка вмінь перетворювати різні види речень у ССР. |
5. | Завдання на текстовій основі | Інший | середнє | 6Б. | Знайти в тексті складні речення, з'ясувати смислові зв'язки між частинами ССР; визначати види сурядних сполучників, пояснвати пунктуацію. |
6. | Розділові знаки та схема | Інший | легке | 4Б. | Розставити розділові знаки в ССР та накреслити схему речення. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні завдання з пунктуації ССР (І) | 00:00:00 | середнє | 8Б. | Завдання на закріплення розуміння, де потрібно поставити кому й тире в ССР, відпрацювання навичок розстановки розділових знаків в ССР та утворення ССР з простих. |
2. | Тренування з теми «Пунктуація в ССР» (2) | 00:00:00 | середнє | 19Б. | Тренування навичок добору необхідних розділових знаків у реченнях, зіставлення речення й схеми, а також закріплення умінь створювати складносурядні речення. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Пунктуація ССР». | 00:00:00 | середнє | 14Б. | Закріплення навичок розстановки розділоввих знаків та їх пояснення, робота за темою на текстовій основі. |
2. | Перевірна робота з пунктуації ССР. | 00:00:00 | важке | 22Б. | Тест містить як легке завдання з розстановки розділових знаків та креслення схем, так і складне пошукове (робота з художньою літературою), а також творче з трансформації речень у складносурядні. |