Причини низької успішності можуть бути різними: повільний темп роботи, складні теми, лінь, у кінці кінців. У будь-якому випадку, школяреві потрібно допомогти.  Як це зробити? Про це в нашому матеріалі.


     Відразу обмовимося, що працювати ми будемо в умовах змішаного навчання, тобто з використанням  дистанційних технологій. Цьому є ряд причин: по-перше, зараз через усім відомі події все більше шкіл переходить на віддалену роботу, по-друге, варто зробити акцент на індивідуалізації навчального процесу, тобто враховувати індивідуальні особливості кожного учня.


     Визначаємо вихідну точку


     У методиці викладання існує поняття «маршрут поповнення проблемних зон» - визначення та опрацювання незрозумілих тем і складних моментів. Як робочий інструмент на цьому етапі можна взяти варіант діагностичної карти: прописати в ній індивідуальні особливості, теми занять, навички та оцінити учнів. У випадку з учнями початкової школи заповнення цієї карти доведеться взяти на себе вчителю, а ось учні старшого віку можуть оцінити свої знання самостійно.

Проаналізувавши діагностичні карти, вчитель може розподілити учнів на три групи: з низьким, середнім й високим рівнем успішністю.

У цій статті ми розберемо, як працювати з учнями першої групи.

 

     Диференціюємо  підхід


     Як ми вже говорили, причини неуспішності можуть бути різними. І добре б на другому етапі визначити, у чому проблема кожного конкретного учня. Якщо відштовхуватися від цього, буде легше визначити шляхи вирішення.

     Ось кілька прикладів.
     Повільний темп роботи — учень у цілому непогано знає шкільну програму, але повільно пише або йому потрібно більше часу на обдумування. Тому він не встигає за іншими в класі, хоча домашні роботи зазвичай виконує добре. У цьому випадку йому можна видавати більш складні, але менш об'ємні завдання, щоб зрівняти загальний час виконання з класом. Або домовитись з дитиною, що всю роботу, яку він не встиг зробити на уроці, треба буде виконати самостійно. Щоб не списував у однокласників — видаємо аналогічні завдання з іншими даними з підручника або відправляємо посилання на «МійКлас» (усі завдання з генераціями, тут вже не спишеш).
     У розділі «Перевірочні роботи» сформуйте тест для домашнього завдання й надішліть його школярам. На етапі створення роботи ви можете додавати вправи (як з бази «Мій Клас», так і власні) — у роботу для учня включити додатковий блок завдань на зразок тих, що вирішували в класі, і відправте особисто йому.


     Складна тема — це разова ситуація: учень у цілому непогано вчиться, але з якоюсь темою виникли труднощі, відповідно оцінки «поїхали» вниз. Зазвичай вже на наступному уроці все приходить до норми, але тут важливо враховувати психологічні особливості дітей: когось  невдачі дуже сильно вибивають з колії, через що можуть виникнути труднощі з подальшим навчанням.


     Запропонуйте школяру самостійно повторити матеріал (у розділі «Предмети» в кожній темі є теоретичний блок) і виконати тренування з теми — це не тільки закриє прогалини в знаннях, але й допоможе дитині стати впевненіше.

     На жаль, лінь — не найрідкісніша проблема. Перехід на змішане навчання розслабляє: коли в дитини є вибір між домашнім завданням і переглядом серіалу, вибір часто падає на друге. Тут два варіанти вирішення цієї ситуації.
     

     Перший — прискорити темп роботи, створити такі умови, щоб у школяра не було можливості ухилятися. Створюючи перевірочну роботу, на етапі налаштувань ви можете задати час виконання.


 

     Якщо у дитини буде певний ліміт часу, можливості ухилятися вже не залишиться. Такий варіант підійде для тих учнів, яких треба повернути в робочий режим і нагадати, що потрібно вчитися.


     Другий - зацікавити дитину. Все ж навчання - це не сумний обов'язок і не тужлива альтернатива комп'ютерним іграм і коханому серіалу. Щоб мотивувати дитину вчитися, добре підійдуть і інтерактивні вправи, і завдання на кмітливість.

     Завдання в базі «Мій Клас» містять елементи Гейміфікація і вправи на основі технології «drag-and-drop» .Вони допомагають утримувати увагу школярів і показують їм, що розважатися можна не тільки після (замість) школи, а й в ній.
     

     Ще один елемент мотивації — змагання. У «Мій клас» є система ТОПів, і ви можете придумати свої нагороди, наприклад, першій п'ятірці учнів, або тому, хто вирішив більше всіх завдань за тиждень. Гнучкий підхід до змагання допоможе залучити всіх школярів до участі.

     Особисті проблеми — учитель повинен бути не тільки педагогом, але ще й психологом, щоб розуміти, коли погані оцінки викликані лінню, а коли — особистими проблемами. На емоційний стан можуть впливати труднощі в родині, сварки з друзями, гормональна перебудова організму. Краще діяти м'яко, щоб не нашкодити дитині.


     Створіть власні завдання за допомогою «Редактора предметів». Цей інструмент допоможе зібрати в одній перевірочної (домашньої) роботи і вправи з бази «Мій Клас», і ваші методичні розробки. Ви можете прикріпити відео, фото або текстові файли з ручною перевіркою.


     Видаємо завдання


     Щоб допомогти  учневі, необхідно індивідуалізувати підхід, освітня система зручна, тому що вам не треба витрачати весь вільний час на збір завдань з різних джерел і подальшу перевірку. Крім того, ви можете захистити школяра від можливих глузувань однокласників — робота на ресурсі буде доступна тільки вам і конкретній дитині.


     Робота з «МійКлас» дозволяє використовувати гнучкий підхід: одному учневі дати більше часу на виконання завдання, іншого мотивувати на участь у змаганні ТОПів, третього запропонувати індивідуальні завдання.
     Домашні завдання й перевірочні роботи можна видати через розділ «Перевірочні роботи» — навіть якщо у школяра немає Підписка Мій+, робота все одно буде йому доступна за вашим посиланням.

Як видати завдання

З повагою команда МійКлас

опубліковано: