Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Числові та алгебраїчні вирази | Вводиться поняття числових і алгебраїчних виразів, змінних (букв), що використовуються в алгебрі, поняття значень числових і алгебраїчних виразів, поняття припустимих і неприпустимих значень змінних. |
2. | Цілі раціональні вирази у задачах | Із цього уроку ти дізнаєшся: - як обчислювати значення виразу зі змінними; - як складати цілі раціональні вирази за умовою завдання. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Визначення суми та різниці чисел | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначається сума та різниця чисел із різними та однаковими знаками. |
2. | Прочитай вираз | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Треба прочитати вираз і знайти його значення. |
3. | Використання властивостей дій | 2 вид - інтерпретація | легке | 1Б. | Використовуючи властивості дій, зробіть висновок щодо правильності рівностей. |
4. | Значення числового виразу | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Визначається значення числового виразу за допомогою послідовного виконання всіх дій, зазначених у виразі. Дії виконуються зі змішаними числами. |
5. | Обчисли раціональним способом | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | У вправі потрібно знайти значення виразу найбільш раціональним способом, застосовуючи розподільний закон множення. |
6. | Значення алгебраїчного виразу | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Знаходиться значення алгебраїчного виразу за конкретного значення його змінних. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Визначення допустимих значень змінних | Інший | важке | 2Б. | Визначаються значення змінних, за яких вираз має сенс. |
2. | Чи має сенс вираз? | Інший | важке | 4Б. | У вправі визначається, чи має сенс вираз, а потім знаходиться його значення, якщо сенс є. |
3. | Розставити дужки у виразі | Інший | важке | 3Б. | Потрібно розставити дужки у виразі, щоб його значення було найбільшим або найменшим. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Визначення значення виразу | Інший | легке | 1Б. | Визначається значення виразу, яке є до цього виразу протилежним або зворотним. |
2. | Визначення значення числового виразу | Інший | середнє | 2Б. | Визначається значення числового виразу за допомогою послідовного виконання всіх дій, зазначених у виразі. Дії виконуються зі змішаними числами. |
3. | Знаходження значень виразів та їх порівняння | Інший | середнє | 4Б. | Знаходяться значення алгебраїчних виразів (за допомогою підставлення замість змінних їхніх значень), після чого їх порівнюють. Вони будуть рівні. Це можна було б стверджувати, знаючи формули скороченого множення. Але про це стане відомо пізніше. |
4. | Спрощення виразу | Інший | важке | 4Б. | У завданні потрібно спростити вираз, розкриваючи дужки та складаючи подібні доданки. Потім визначити його значення, підставляючи замість змінних їхні значення. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Числові та алгебраїчні вирази» | 00:10:00 | легке | 4Б. | Пропонується визначити суму й різницю чисел із різними та однаковими знаками, прочитати вираз, знайти його значення, зробити висновок про правильність рівностей. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Числові та алгебраїчні вирази» | 00:15:00 | середнє | 8Б. | У вправах пропонується визначити значення числового виразу, послідовно виконуючи всі дії, зазначені у виразі, а також знайти значення виразу найбільш раціональним способом. Окрім цього, потрібно визначити: 1) значення алгебраїчного виразу при конкретному значенні його змінних; 2) значення змінних, при яких вираз має сенс. |
2. | Перевірна робота з теми «Числові та алгебраїчні вирази» | 00:20:00 | середнє | 12Б. | Пропонується визначити значення виразу, яке є до нього протилежним або зворотним, а також обчислити значення алгебраїчних виразів та порівняти їх (застосувати для цього спрощення та підставити замість змінних їхні значення). Крім цього, є творче завдання, у якому потрібно розставити дужки у виразі таким чином, аби його значення було найбільшим або найменшим. |