Методична рекомендація:

Методичні вказівки

Номер Назва Опис
1. Методична рекомендація

Теорія

Номер Назва Опис
1. Періодичність зміни радіусів атомів хімічних елементів Викладено матеріал про залежності радіусів атомів від їх будови. Встановлено закономірності зміни радіусів в групах і періодах Періодичної системи.
2. Періодичність зміни властивостей атомів Узагальнюються закономірності зміни властивостей атомів в залежності від положення хімічного елемента в Періодичній системі.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Елемент з найбільшим радіусом у групі 2 вид - інтерпретація легке 1Б. Треба визначити, у якого із запропонованих хімічних елементів радіус атома є найбільшим.
2. Радіуси атомів 2 вид - інтерпретація легке 1Б. Треба визначити, у якого з хімічних елементів більше радіус атома.
3. Збільшення радіусів 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Потрібно розташувати хімічні елементи в порядку збільшення радіусів їх атомів.
4. Зменшення радіусів 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Потрібно розташувати хімічні елементи в порядку зменшення радіусів їх атомів.
5. Зміна атомних радіусів 2 вид - інтерпретація середнє 3Б. Треба визначити, в якому ряду елементів закономірно змінюються радіуси атомів.
6. Встановлення валентності і характера оксиду 3 вид - аналіз середнє 2Б. Необхідно встановити валентність елемента за вказаною формулою та визначити характер оксиду.
7. Вища валентність за кількістю протонів 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Завдання на визначення вищої валентності хімічного елемента за числом протонів в його атомі.
8. Вищі валентності елементів 3 вид - аналіз важке 3Б. Завдання на закріплення знань про вищу валентність елементів другого і третього періодів.
9. Кількість електронів в атомі 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Треба визначити число електронів в атомі і на зовнішньому електронному рівні і вказати число електронів, яких не вистачає до завершення цього рівня.
10. Визнач елемент і число електронів 3 вид - аналіз важке 4Б. Потрібно визначити хімічний елемент за формулою і відносною молекулярною масою його оксиду і вказати число електронів, яких не вистачає атомам цього елемента до завершення зовнішнього електронного шару.
11. Визнач елемент, що має меньше протонів 3 вид - аналіз важке 1Б. Завдання на формування навичок знаходження кількості нейтронів, протонів, електронів. Розвивається вміння аналізувати і систематизувати знання, уважність.
12. Визнач елемент 3 вид - аналіз важке 3Б. Завдання на формування навичок знаходження кількості нейтронів, протонів, електронів. Розвивається вміння аналізувати і систематизувати знання, уважність.
13. Визнач елемент і кількість електронів в атомі за масою 3 вид - аналіз важке 2Б. Завдання на визначення назви елементів і кількості електронів в атомі за атомною масою елемента. Розвивається вміння аналізувати і систематизувати знання, уважність.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренування з теми «Періодична таблиця і закономірності зміни властивостей хімічних елементів» 00:10:00 середнє 9Б. Відпрацьовуються знання закономірностей зміни радіусів атомів, металічних і неметалічних властивостей хімічних елементів, кислотно-основних властивостей сполук в залежності від положення хімічного елемента в періодичній системі.

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Періодична таблиця і закономірності зміни властивостей хімічних елементів» 00:10:00 середнє 15Б. Вдосконалюється вміння використовувати знання закономірностей зміни радіусів атомів, металічних і неметалічних властивостей хімічних елементів, кислотно-основних властивостей сполук в залежності від положення хімічного елемента в періодичній системі.
2. Перевірочна робота з теми «Періодична таблиця і закономірності зміни властивостей елементів» 00:10:00 середнє 10Б. Перевіряється вміння використовувати знання закономірностей зміни радіусів атомів, металічних і неметалічних властивостей хімічних елементів, кислотно-основних властивостей сполук в залежності від положення хімічного елемента в періодичній системі.