Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Типи кристалічних ґраток Викладено матеріал про будову різних типів кристалічних ґраток, про залежність фізичних властивостей речовин від типу ґратки.
2. Відмінності між аморфними і кристалічними речовинами Охарактеризовано особливості будови і властивостей аморфних і кристалічних речовин.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Визнач тип ґратки 1 вид - рецептивний легке 1Б. Тренується вміння визначати тип кристалічної ґратки за властивостями і назвою речовини.
2. Властивості речовин з певними кристалічними ґратками 1 вид - рецептивний легке 1Б. Закріплюються знання фізичних властивостей речовин, що мають різні типи кристалічних ґраток.
3. Властивості кристалічних ґраток 1 вид - рецептивний легке 1Б. Закріплюються знання частинок, що містяться у вузлах кристалічних ґраток.
4. Тип ґратки за формулою 1 вид - рецептивний легке 1Б. Відпрацьовується вміння визначати тип кристалічної ґратки за формулою і назвою речовини.
5. Хімічний зв'язок — кристалічна ґратка 2 вид - інтерпретація легке 1Б. Відпрацьовується вміння співвідносити вид кристалічної ґратки і тип хімічного зв'язку в речовині.
6. Частинки у вузлах кристалічної ґратки 2 вид - інтерпретація легке 1Б. Відпрацьовується вміння визначати вид частинок у вузлах кристалічної решітки за назвою речовини.
7. Обери правильні твердження 2 вид - інтерпретація легке 2Б. Закріплюються теоретичні знання з теми.
8. Збільшення температури плавлення 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Закріплюються знання про залежність температури плавлення від типу кристалічної ґратки, вміння визначати тип ґратки за формулою і встановлювати закономірності зміни температури плавлення.
9. Зменшення температури плавлення 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Закріплюються знання про залежність температури плавлення від типу кристалічної ґратки, вміння визначати тип ґратки за формулою і встановлювати закономірності зміни температури плавлення.
10. Речовина з найвищою температурою плавлення 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Закріплюються знання про залежність температури плавлення від типу кристалічної ґратки, вміння визначати тип ґратки за формулою.
11. Виключи зайве 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Удосконалюється вміння співвідносити назву речовини з типом кристалічної ґратки.
12. Властивості аморфних і кристалічних речовин 1 вид - рецептивний легке 1Б. Закріплюються знання про особливості будови кристалічних і аморфних речовин.
13. Утворення кристалічних ґраток різних видів 1 вид - рецептивний легке 1Б. Повторюється матеріал про умови утворення металічного, йонного і ковалентного зв'язків.

Додаткові завдання (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Порівняння металічного та йонного зв'язків Інший середнє 3Б. Закріплюються знання теоретичного матеріалу про механізми утворення металічного та йонного зв'язків. Удосконалюються навички порівняння.
2. Кристалічна чи аморфна речовина Інший легке 1Б. Закріплюються знання про будову речовин.
3. Обери речовину вказаної будови Інший легке 1Б. Тренується вміння визначати речовини аморфної і кристалічної будови.
4. Фізичні властивості речовин в залежності від типу кристалічної ґратки Інший середнє 2Б. Закріплюються знання фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічної ґратки.
5. Ряди речовин із вказаними властивостями Інший середнє 2Б. Відпрацьовуються знання відміни властивостей аморфних і кристалічних речовин.
6. Відмінності аморфних і кристалічних речовин Інший середнє 2Б. Закріплюються знання властивостей аморфних і кристалічних речовин. Удосконалюються навички порівняння.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Встав пропущене слово Інший легке 2Б. Відпрацьовуються знання про будову і властивості речовин з різними типами кристалічних ґраток.
2. Оціни правильність тверджень Інший середнє 2Б. Відпрацьовуються теоретичні знання по темі.
3. Правильні твердження про металічний зв'язок Інший легке 1Б. Засвоюється теоретичний матеріал про сутність, механізм утворення металічного зв'язку, його вплив на властивості речовини.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренування з теми «Кристалічні ґратки» 00:15:00 середнє 9Б. Тренується уміння визначати тип кристалічної ґратки за формулою і властивостями речовини. Закріплюються теоретичні знання з теми. Відпрацьовується вміння співвідносити вид кристалічної ґратки і тип хімічного зв'язку в речовині.

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Кристалічні ґратки» 00:15:00 середнє 10Б. Відпрацьовуються знання про будову і властивості різних типів кристалічних ґраток. Тренується уміння визначати тип кристалічної ґратки за формулою і властивостями речовини. Розвивається вміння порівнювати і встановлювати закономірності зміни властивостей.
2. Перевірна робота з теми «Кристалічні ґратки» 00:30:00 середнє 13Б. Перевіряються теоретичні знання по темі, вміння визначати тип кристалічної ґратки за формулою і назвою речовини, встановлювати послідовність зміни фізичних властивостей речовин.