Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Окиснення, відновлення | Мати уявлення про процеси окиснення і відновлення в ході хімічних реакцій. |
2. | Окисники, відновники | Знати визначення та приклади речовин окисників і відновників. |
3. | Окисно-відновні реакції | Знати і розуміти сутність і закономірності протікання окисно-відновних реакцій (ОВР). |
4. | Рівняння ОВР | Вміти складати рівняння окисно-відновних реакцій. |
5. | Класифікація хімічних реакцій | Вміти визначати хімічні реакції зі зміною ступеня окиснення і без зміни ступеня окиснення в ході реакції. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Речовини окисники | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Із запропонованих варіантів необхідно обрати речовини — окисники. |
2. | Речовини відновники | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Серед запропонованих варіантів необхідно обрати речовини — відновники. |
3. | Процеси окиснення або відновлення | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Знати визначення процесу відновлення і окиснення та відповідні схеми реакції. |
4. | Схеми процесів окиснення | 2 вид - інтерпретація | легке | 1Б. | Знати визначення процесу окиснення та відновлення та відповідні схеми. |
5. | Особливості та приклади окисно-відновних реакцій | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Знати визначення ОВР, їх найважливіші відмінні риси, розрізняти схеми реакцій, в яких відбувається зміна ступенів окиснення речовин. |
6. | Обери окисно-відновні реакції | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Із запропонованих варіантів потрібно обрати ті, які відносяться до окисно-відновних. |
7. | Реакції, які не відносяться до окисно-відновних | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Із запропонованих варіантів потрібно обрати ті реакції, які не відносяться до окисно-відновних. |
8. | Реакції за участю речовин з указаним ступенем окиснення | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Із запропонованих варіантів реакцій потрібно обрати ті, у яких беруть участь речовини з указаним ступенем окиснення. |
9. | Заверши реакцію окиснення | 2 вид - інтерпретація | легке | 7Б. | Необхідно завершити схему хімічної реакції взаємодії простої речовини з киснем, указавши ступені окиснення елементів, та розставивши коефіцієнти. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Окисник у окисно-відносних реакціях | Інший | середнє | 7Б. | Необхідно завершити схему хімічної реакції взаємодії простої речовини з киснем, указавши ступені окиснення елементів, та розставивши коефіцієнти. |
2. | Окисно-відновний процес взаємодії металу з водою | Інший | середнє | 9Б. | Необхідно завершити схему хімічної реакції взаємодії металу з водою, указавши ступені окиснення елементів, та розставивши коефіцієнти. |
3. | Окисно-відновний процес взаємодії металу з кислотою | Інший | середнє | 9Б. | Необхідно завершити схему хімічної реакції взаємодії металу з кислотою, указавши ступені окиснення елементів, та розставивши коефіцієнти. |
4. | Розклад нітратів | Інший | середнє | 7Б. | Необхідно завершити схему хімічної реакції розкладу нітрату, указавши ступені окиснення елементів, та розставивши коефіцієнти. |
5. | Окисник у реакції розкладу | Інший | середнє | 9Б. | Необхідно завершити схему хімічної реакції розкладу нітрату, указавши окисник та ступені окиснення елементів. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Коефіцієнти у рівнянні ОВР та їх сума | Інший | важке | 4Б. | Вміти проводити розстановку коефіцієнтів в рівнянні ОВР методом електронного балансу і визначати суму коефіцієнтів за заданою ознакою. |
2. | Схеми процесів окиснення і відновлення | Інший | важке | 4Б. | Розуміти суть процесів окиснення і відновлення, вміти аналізувати схеми процесів окиснення і відновлення |
3. | Розрахунок сумарної кількості електронів | Інший | важке | 4Б. | Вміти проводити розрахунок сумарної кількості електронів прийнятих або відданих в ході ОВР. |
4. | Розрахунки за рівняннями ОВР | Інший | важке | 4Б. | Вміти проводити розрахунки за рівняннями ОВР. |
5. | ОВР у живій природі | Інший | важке | 6Б. | Вміти аналізувати інформацію, порівнювати, робити висновок, аргументувати свою точку зору на основі знань про окисно-відновні процеси у природі. |
6. | ОВР і класифікація хімічних реакцій | Інший | важке | 6Б. | Вміти складати рівняння ОВР, аналізувати інформацію і робити висновок про приналежність реакцій різних видів до ОВР. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Класифікація хімічних реакцій, ОВР» | 00:15:00 | середнє | 26Б. | Призначений для самоперевірки учнями засвоєння ними основних понять теми "Класифікація хімічних реакцій, ОВР". Учні повинні мати уявлення про окисник і відновник, зміни їх ступенів окиснення в окисно-відновних реакціях. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Класифікація хімічних реакцій, ОВР» | 00:15:00 | середнє | 25Б. | Призначений для самоперевірки учнями засвоєння ними основних понять теми "Класифікація хімічних реакцій, ОВР". Учні повинні знати і вміти застосовувати знання про електронний баланс, процеси окиснення і відновлення, вміти виконувати найпростіші розрахунки за рівняннями ОВР. |
2. | Перевірна робота з теми «Класифікація хімічних реакцій, ОВР» | 00:25:00 | середнє | 24Б. | Призначений для перевірки знань учнів та основних понять теми "Класифікація хімічних реакцій, ОВР". Учні повинні вміти складати рівняння ОВР, знати їх застосування, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, аналізувати результати спостережень, робити висновки, аргументувати свою точку зору. |