Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Чергування приголосних при словозміні й словотворенні | Формування мовних компетентностей щодо чергування приголосних [г], [к], [х], [дж], [зд], [т] тощо в коренях слів. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Відшукай помилку | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Закріплення вивченого про чергування приголосних у коренях слів при словозміні й словотворенні. |
2. | Зроби висновок | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про чергування приголосних у коренях слів. |
3. | Зроби вибір | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати слова, змінювати їх; закріплення знань, отриманих при вивченні орфограми |
4. | Зміни слово (місцевий відмінок) | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про чергування приголосних у коренях слів. |
5. | Утвори прикметники | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про зміни приголосних при творенні слів. |
6. | Операція «Глобус» | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про чергування приголосних у коренях слів; розширення кругозору та знань про міста й країни. |
7. | Що я роблю? | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про чергування приголосних при зміні форм дієслів. |
8. | Обери літеру | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого з теми «Зміни приголосних при словотворенні й формотворенні». |
9. | Словникова робота | 1 вид - рецептивний | середнє | 5Б. | Систематизація й закріплення вивченого теоретичного матеріалу з теми «Зміни приголосних при словотворенні й формотворенні». |
10. | Пиши правильно! | 3 вид - аналіз | середнє | 6Б. | Удосконалення вивченого про чергування приголосних при словозміні й словотворенні. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Загадки | Інший | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого з теми «Зміни приголосних при словотворенні й формотворенні». |
2. | Один, два, три... | Інший | середнє | 6Б. | Розвиток уміння відміняти слова та добирати спільнокореневі, дотримуючись норм орфографії. |
3. | Ласкаве слово всім приємне | Інший | середнє | 2Б. | Утворення спільнокореневих слів за допомогою суфіксів; спостереження над чергуванням приголосних. Повторення вивченого про суфікси. |
4. | Відредагуй словосполучення | Інший | середнє | 2Б. | Уміння знаходити й виправляти помилки на вивчені орфограми в словосполученнях. |
5. | Хто я? | Інший | важке | 3Б. | Розвиток асоціативного мислення, любові до природи; уміння змінювати слова, добирати спільнокореневі, визначати випадки чергування приголосних. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Добери пару | Інший | середнє | 2Б. | Завдання спрямоване на розвиток уміння самостійно добирати спільнокореневе слово або його форму так, щоб відбулося чергування приголосних. |
2. | Зміни слово (давальний відмінок) | Інший | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про чергування приголосних при словозміні. |
3. | Правильно чи неправильно? | Інший | середнє | 1Б. | Уміння знаходити неправильно утворені форми слова, аналізувати чергування приголосних при словозміні. |
4. | Склади речення з утвореними прикметниками | Інший | важке | 6Б. | Застосування вивчених орфограм при самостійному складанні речень із прикметниками. |
5. | Склади твір | Інший | важке | 7Б. | Розвиток культури мовлення, асоціативного мислення; удосконалення вивченого про правопис слів, у яких відбувається чергування приголосних. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи з теми «Зміни приголосних при словотворенні й формотворенні» | 00:10:00 | середнє | 5Б. | Завдання для закріплення й систематизації вивченого з теми «Зміни приголосних при словотворенні й формотворенні». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Зміни приголосних при словотворенні й формотворенні» | 00:15:00 | середнє | 10Б. | Удосконалення вивченого з теми «Зміни приголосних при словотворенні й формотворенні». |
2. | Перевірна робота з теми «Зміни приголосних при словотворенні й формотворенні» | 00:20:00 | середнє | 8Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Зміни приголосних при словотворенні й формотворенні». |