Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Означення як другорядний член речення | Формування мовних компетентностей із теми «Означення». |
2. | Узгоджені й неузгоджені означення | Формування мовних компетентностей із теми «Означення». |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Знайди означення | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння знаходити означення в реченні, визначати синтаксичну роль прикметників. |
2. | Постав запитання | 3 вид - аналіз | легке | 3Б. | Уміння правильно ставити запитання від головного слова до залежного (повторення вивченого про словосполучення). Уміння визначати, на що вказує залежний компонент (ознака предмета). |
3. | Знайди неузгоджене означення | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати вид означення, аналізувати речення. |
4. | Знайди неузгоджене означення (прислівник) | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження неузгодженого означення; удосконалення вивченого про означення як другорядний член речення. |
5. | Укажи неузгоджене означення (словосполучення) | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження неузгодженого означення; удосконалення вивченого про означення як другорядний член речення. |
6. | Знайди узгоджене означення | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати узгоджене означення, аналізувати речення. |
7. | Узгоджене означення, виражене дієприкметниковим зворотом | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження узгодженого означення. Удосконалення вивченого про означення. |
8. | Означення, виражені інфінітивами | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Завдання спрямоване на удосконалення знань учнів про способи вираження означень. |
9. | Узгоджене означення, виражене прикметником | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження узгодженого означення. Удосконалення вивченого про означення. |
10. | Узгоджене означення, виражене числівником | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження узгодженого означення. Удосконалення вивченого про означення. |
11. | Трансформуй означення | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Уміння трансформувати означення із неузгоджених в узгоджені. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Розбий пару | Інший | середнє | 2Б. | Уміння визначати синтаксичну роль прикметників і дієприкметників. Удосконалення вивченого про означення. |
2. | Іменник-означення | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль іменника. Удосконалення вивченого про означення. |
3. | Прислівник-означення | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль прислівника, удосконалення вивченого про неузгоджені означення. |
4. | Поміркуй! | Інший | важке | 1Б. | Закріплення вивченого з теми «Означення». |
5. | Виділи дієприкметниковий зворот | Інший | важке | 1Б. | Повторення вивченого про дієприкметниковий зворот. Удосконалення вивченого про способи вираження узгодженого означення. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Знайди неузгоджене означення (іменник) | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження неузгодженого означення; удосконалення вивченого про означення як другорядний член речення. |
2. | Знайди неузгоджене означення (інфінітив) | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження неузгодженого означення; удосконалення вивченого про означення як другорядний член речення. |
3. | Узгоджене означення, виражене дієприкметником | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження узгодженого означення. Удосконалення вивченого про означення. |
4. | Узгоджене означення, виражене займенником | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження узгодженого означення. Удосконалення вивченого про означення. |
5. | Інфінітив-означення | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати роль інфінітива в реченні. Повторення вивченого про способи вираження головних членів речення. |
6. | Пригадай правила! | Інший | середнє | 2Б. | Повторення вивченого про означення, їх види й способи вираження. |
7. | Визнач вид означень і склади речення | Інший | важке | 5Б. | Уміння визначати вид означень, вводити їх у речення. |
8. | Склади речення (неузгоджені означення) | Інший | важке | 4Б. | Уміння складати речення з неузгодженими означеннями. Удосконалення вивченого про означення. |
9. | Склади твір (узгоджені означення) | Інший | важке | 7Б. | Уміння складати тексти, використовуючи узгоджені означення. Розвиток мовлення, пізнавальних та творчих навичок. |
10. | Склади текст (неузгоджені означення) | Інший | важке | 7Б. | Уміння складати текст із використанням неузгоджених означень. Розвиток мовлення, уяви, фантазії, логічного мислення. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи з теми «Означення» | 00:10:00 | середнє | 4Б. | Завдання для удосконалення, систематизації вивченого з теми «Означення». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Означення» | 00:15:00 | середнє | 5Б. | Завдання для удосконалення вивченого з теми «Означення». |
2. | Перевірна робота з теми «Означення» | 00:20:00 | середнє | 10Б. | Завдання для перевірки знань, умінь і навичок із теми «Означення». |