Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Походження лексики української мови | Формування знань щодо походження слів української мови. |
2. | Активна й пасивна лексика української мови. Застарілі слова (історизми, архаїзми) | Формування мовної компетентності щодо походження слів української мови, виховання шанобливого ставлення до рідної мови. |
3. | Короткий словник неологізмів | Формування мовної компетентності, збагачення словникового запасу. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Розподіли у дві колонки | 3 вид - аналіз | легке | 4Б. | Закріплення вивченого про активну й пасивну лексику української мови. |
2. | Інтернаціоналізми | 3 вид - аналіз | легке | 4Б. | Закріплення вивченого про походження лексики української мови; збагачення словника, виховання поваги до історії мови. |
3. | Історизми | 3 вид - аналіз | легке | 4Б. | Закріплення вивченого про активну й пасивну лексику української мови, зокрема історизми; збагачення словника, виховання поваги до історії мови. |
4. | Архаїзми | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Закріплення вивченого про активну й пасивну лексику української мови, зокрема архаїзми; збагачення словника, виховання поваги до історії мови. |
5. | Укажи речення з неологізмами | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Уміння знаходити неологізми у реченні, визначати їхню роль у мовленні. |
6. | Вибери рядок із застарілими словами | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про пасивну лексику української мови. |
7. | Добери відповідник | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Удосконалення культури мовлення, поглиблення вивченого про пласти української мови, збагачення словника. |
8. | Що зображено на малюнку? | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Розвиток уяви, логічного мислення, закріплення вивченого про пласти української мови. |
9. | Де неправильно? | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Розвиток культури мовлення, збагачення словникового запасу, удосконалення знань із теми «Групи слів за походженням». |
10. | Авторські неологізми | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Уміння визначати індивідуально-авторські неологізми, розвиток образного мислення. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Запозичені й власне українські слова | Інший | середнє | 4Б. | Закріплення вивченого про походження лексики української мови; збагачення словника, виховання поваги до історії мови. |
2. | Добери слова | Інший | важке | 5Б. | Уміння самостійно добирати приклади запозичених слів, пошукова робота. |
3. | Склади речення | Інший | важке | 6Б. | Застосування набутих знань, умінь і навичок при самостійному складанні речень із пасивною лексикою. |
4. | Склади речення із запозиченим й власне українським словом | Інший | важке | 6Б. | Застосування набутих знань, умінь і навичок при самостійному складанні речень із словами, що входять до пасивної лексики. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи з теми «Групи слів за походженням» | 00:10:00 | середнє | 10Б. | Завдання для систематизації вивченого з теми «Групи слів за походженням». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Групи слів за походженням» | 00:15:00 | середнє | 10Б. | Завдання для удосконалення вивченого з теми «Групи слів за походженням». |
2. | Перевірна робота з теми «Групи слів за походженням» | 00:20:00 | середнє | 10Б. | Завдання для перевірки знань, умінь і навичок із теми «Групи слів за походженням». |