Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Синоніми та їх види | Формування мовної компетентності з теми «Синоніми та їх види». |
2. | Антоніми | Формування мовних компетентностей з теми «Антоніми». |
3. | Фразеологічні антоніми й синоніми | Формування мовних компетентностей з теми «Фразеологічні синоніми й антоніми». |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Усі синоніми | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати смислові зв'язки між словами. |
2. | Укажи антоніми | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати смислові зв'язки між словами. |
3. | Добери синоніми | 1 вид - рецептивний | середнє | 4Б. | Уміння визначати смислові зв'язки між словами, шукати синоніми. |
4. | Абсолютні синоніми | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про синоніми та їх види. |
5. | Продовж ряд фразеологічних синонімів | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Удосконалення вивченого про фразеологічні синоніми. |
6. | Яке слово вибрати? | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння вибирати влучне слово із синонімічного ряду. |
7. | Визнач смислові зв'язки | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про фразеологічні антоніми й синоніми. |
8. | Фразеологічні синоніми в художніх творах | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати в художніх текстах синонімічні фразеологізми. |
9. | Знайди пару (фразеологічний антонім) | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про антоніми-фразеологізми. |
10. | Антитеза | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про антоніми та їх виражальні можливості. |
11. | «Поезія — це завжди неповторність...» | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати поетичні рядки, визначати оксиморон як троп. |
12. | Назви перифраз | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про синоніми та їх види. |
13. | Так чи ні? | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про синоніми та їх види. |
14. | Відповідність (фразеологічні синоніми) | 3 вид - аналіз | важке | 4Б. | Удосконалення вивченого про фразеологічні синоніми. |
15. | Відповідність (антоніми) | 3 вид - аналіз | важке | 4Б. | Закріплення вивченого про антоніми. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Влучні слова | Інший | середнє | 3Б. | Уміння добирати влучні слова із синонімічного ряду. |
2. | Добери відповідник | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення культури мовлення, поглиблення вивченого про пласти української мови, збагачення словника. |
3. | Знайди оксиморон | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати різновид антонімів. |
4. | Знайди пару (фразеологічний синонім) | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про синоніми-фразеологізми. |
5. | Склади речення | Інший | важке | 3Б. | Удосконалення вивченого про лексичне багатство мови. |
6. | Відповідність (фразеологічні антоніми) | Інший | важке | 4Б. | Закріплення вивченого про антоніми-фразеологізми. |
7. | Відповідність (синоніми) | Інший | важке | 4Б. | Удосконалення вивченого про синоніми. |
8. | Невичерпне джерело | Інший | важке | 4Б. | Уміння вводити синоніми в речення. Збагачення словникового запасу. |
9. | Склади твір | Інший | важке | 10Б. | Розвиток мовлення. Уміння складати вільне есе, використовуючи фразеологізми. |
10. | Випадок із життя | Інший | важке | 10Б. | Розвиток мовлення. Уміння використовувати в мовленні фразеологізми, знати фразеологічні антоніми. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи 1 з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми» | 00:10:00 | середнє | 6Б. | Завдання для удосконалення вивченого з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови». |
2. | Тренувальні вправи 2 з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми» | 00:10:00 | середнє | 4Б. | Завдання для систематизації вивченого з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови». |
3. | Домашня робота з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми» | 00:15:00 | середнє | 8Б. | Завдання для удосконалення вивченого з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Перевірна робота з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми» | 00:25:00 | середнє | 17Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови». |