Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Лексична норма. Порушення лексичної норми Формування мовних компетентностей із теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми».
2. Калька як різновид запозичення Формування мовних компетентностей із теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми».

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Порушення лексичної норми (плеоназм) 3 вид - аналіз легке 1Б. Уміння визначати лексичну помилку та її вид.
2. Порушення лексичної норми (росіянізми) 3 вид - аналіз легке 1Б. Уміння визначати лексичну помилку та її вид.
3. Порушення лексичної норми (сплутування паронімів) 3 вид - аналіз легке 1Б. Уміння визначати лексичну помилку та її вид.
4. Знайди кальку 3 вид - аналіз середнє 1Б. Закріплення вивченого про кальку як різновид запозичення. Уміння визначати лексичну помилку.
5. Поліглот 3 вид - аналіз середнє 2Б. Удосконалення вивченого про калькування як вид запозичення.
6. Фразеологізми-кальки 3 вид - аналіз середнє 2Б. Закріплення вивченого про калькування як вид запозичення.
7. Напівкальки 3 вид - аналіз середнє 2Б. Закріплення вивченого про кальки як вид запозичень.
8. Знайди жаргонізм 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння визначати лексичну помилку та її різновид.
9. «І чужому научайтесь, і свого не цурайтесь» 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння визначати лексичну помилку та її різновид. Приклад невиправданого вживання іншомовного слова.
10. Як правильно? 3 вид - аналіз середнє 4Б. Удосконалення вивченого про мовну норму, лексичну помилку.

Додаткові завдання (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Укажи речення з помилкою Інший середнє 1Б. Закріплення вивченого про лексичну помилку. Уміння визначати її в реченні.
2. Дві частини одного цілого Інший середнє 2Б. Удосконалення знань про фразеологізми, уміння правильно їх використовувати.
3. Знайди правильне слововживання Інший середнє 1Б. Удосконалення вивченого про лексичну сполучуваність слів.
4. Добери слова Інший середнє 3Б. Удосконалення вивченого про сполучуваність слів.
5. Творча лабораторія Інший важке 2Б. Уміння добирати слово залежно від стилю мовлення, визначати стиль тексту.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Порушення лексичної норми (тавтологія) Інший легке 1Б. Уміння визначати лексичну помилку та її вид.
2. Знайди помилку в уживанні слів Інший середнє 1Б. Уміння визначати лексичну помилку та її різновид.
3. Знайди помилку в уживанні фразеологізму Інший середнє 1Б. Уміння визначати лексичну помилку та її різновид.
4. Неправильне слововживання Інший середнє 1Б. Уміння виявляти помилки в слововживанні.
5. Вибери речення Інший середнє 1Б. Закріплення вивченого теоретичного матеріалу з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми».
6. Джерела походження кальки Інший середнє 2Б. Удосконалення вивченого про калькування як вид запозичення.
7. Склади речення Інший важке 4Б. Розвиток мовлення. Уміння виявляти помилки у слововживанні, редагувати їх.
8. Опиши світлину Інший важке 10Б. Розвиток мовлення. Уміння складати текст, використовуючи засоби лексики, фразеології. Уміння дотримуватись лексичних норм.
9. Добери синоніми — українські відповідники Інший важке 3Б. Збагачення словникового запасу, уміння добирати синоніми до запозичень.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальні вправи з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми» 00:10:00 середнє 5Б. Завдання для удосконалення вивченого з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми».

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота 1 з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми» 00:15:00 середнє 5Б. Завдання для систематизації вивченого про лексичну норму.
2. Домашня робота 2 з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми» 00:15:00 середнє 5Б. Завдання для систематизації вивченого про лексичну норму.
3. Перевірна робота з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми» 00:20:00 середнє 10Б. Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми».