Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Чергування [о], [е] з [і] у коренях слів | Засвоєння знань із теми «Чергування [о], [е] з [і] у коренях слів». |
2. | Чергування голосних у коренях дієслів | Засвоєння знань із теми «Чергування голосних у коренях дієслів». |
3. | Чергування голосних після шиплячих, [дж] та [й] | Формування знань, умінь і навичок із теми «Чергування голосних після шиплячих, [дж] та [й]». |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Чому слово зайве? | 3 вид - аналіз | легке | 2Б. | Закріплення вивченого про чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів. |
2. | Випадний [о] | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння змінювати слова, шукати граматично правильні форми; фонетичний аналіз слова. |
3. | КОтилася тОрба з висОкОгО гОрба | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Удосконалення вивченого з теми «Чергування [о], [е] з [і] у коренях слів». |
4. | Чергування [e] з [и] в коренях дієслів | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про чергування [e] з [и] в коренях дієслів. |
5. | Четверте зайве. Чергування [e] з [і] в коренях дієслів | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про чергування [e] з [і] в коренях дієслів. |
6. | Запиши речення | 1 вид - рецептивний | середнє | 6Б. | Удосконалення вивченого про чергування голосних у коренях слів. |
7. | Перепиши слова | 1 вид - рецептивний | середнє | 4Б. | Уміння правильно писати слова іншомовного походження, вимовляти їх згідно з орфоепічними нормами; збагачення словникового запасу. |
8. | Добери пару | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про чергування голосних у коренях іменників і дієслів. |
9. | Чергування не відбувається | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про випадки чергування голосних [о], [е], [і] у коренях слів. |
10. | Як правильно пишемо це слово? | 1 вид - рецептивний | середнє | 4Б. | Удосконалення орфографічних навичок, уміння писати слова, дотримуючись правил правопису; чергування голосних у коренях слів після \([ж]\), \([ч]\), \([ш]\) та \([г]\), \([к]\), \([х]\). |
11. | Орфографічна задача | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Уміння шукати помилки в словах, правильно змінювати слова чи добирати спільнокореневі, аналізувати написане. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Кожне сільце має своє слівце | Інший | середнє | 4Б. | Застосування знань, умінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Чергування [о], [е] з [і] у коренях слів». |
2. | Цікаві вірші | Інший | середнє | 2Б. | Виховання любові до поезії; удосконалення вивченого про чергування і правопис голосних. |
3. | Подорожуємо й навчаємось | Інший | середнє | 5Б. | Закріплення засвоєних під час вивчення теми «Чергування [о], [е] з [і] у коренях слів» знань, умінь і навичок. |
4. | Перевіряємо диктант | Інший | важке | 3Б. | Уміння шукати помилки, виправляти їх, застосовуючи вивчені орфограми. Повторення вивченого про ненаголошені голосні в коренях слів. |
5. | Упізнай мене | Інший | важке | 2Б. | Розвиток асоціативного мислення, любові до природи; уміння змінювати слова, добирати спільнокореневі, визначати випадки чергування голосних. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | ОбЕри мЕнЕ | Інший | легке | 1Б. | Удосконалення вивченого про чергування голосних після шиплячих, [дж] та [й]. |
2. | Чергування [о] — [а] в коренях дієслів | Інший | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого теоретичного матеріалу про чергування \([о]\) — \([а]\) в коренях дієслів. |
3. | Випадний [e] | Інший | середнє | 1Б. | Уміння змінювати слова відповідно до правил орфографії; аналізувати зміни у коренях слів. |
4. | Яке слово зайве? | Інший | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про випадки чергування голосних [о], [е], [і] у коренях слів. |
5. | Заповни клітинки | Інший | середнє | 4Б. | Закріплення вивченого про випадки чергування голосних у коренях слів; уміння заповнювати пропуски, використовуючи орфографічні навички. |
6. | Упиши літеру | Інший | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про чергування [е]//[і], [е]//[и], [о]//[а] в коренях слів. |
7. | Мандруємо Україною | Інший | важке | 6Б. | Застосування знань, умінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Чергування голосних у коренях слів». |
8. | Знайди помилку | Інший | важке | 1Б. | Уміння знаходити помилки, пов'язані з орфограмами у корені слів. |
9. | Склади твір | Інший | важке | 7Б. | Розвиток культури мовлення, асоціативного мислення; удосконалення вивченого про правопис слів, у яких відбувається чергування чи випадіння голосних. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи з теми «Чергування голосних у коренях слів» | 00:10:00 | середнє | 7Б. | Завдання для удосконалення вивченого про чергування голосних у коренях слів. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Чергування голосних у коренях слів» | 00:15:00 | середнє | 6Б. | Закріплення та систематизація вивченого з теми «Чергування голосних у коренях слів». |
2. | Перевірна робота з теми «Чергування голосних у коренях слів» | 00:20:00 | середнє | 12Б. | Перевірка знань, умінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Чергування голосних у коренях слів». |