Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Чергування [о], [е] з [і] у коренях слів Засвоєння знань із теми «Чергування [о], [е] з [і] у коренях слів».
2. Чергування голосних у коренях дієслів Засвоєння знань із теми «Чергування голосних у коренях дієслів».
3. Чергування голосних після шиплячих, [дж] та [й] Формування знань, умінь і навичок із теми «Чергування голосних після шиплячих, [дж] та [й]».

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Чому слово зайве? 3 вид - аналіз легке 2Б. Закріплення вивченого про чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів.
2. Випадний [о] 3 вид - аналіз легке 1Б. Уміння змінювати слова, шукати граматично правильні форми; фонетичний аналіз слова.
3. КОтилася тОрба з висОкОгО гОрба 3 вид - аналіз легке 1Б. Удосконалення вивченого з теми «Чергування [о], [е] з [і] у коренях слів».
4. Чергування [e] з [и] в коренях дієслів 3 вид - аналіз середнє 1Б. Закріплення вивченого про чергування [e] з [и] в коренях дієслів.
5. Четверте зайве. Чергування [e] з [і] в коренях дієслів 3 вид - аналіз середнє 1Б. Закріплення вивченого про чергування [e] з [і] в коренях дієслів.
6. Запиши речення 1 вид - рецептивний середнє 6Б. Удосконалення вивченого про чергування голосних у коренях слів.
7. Перепиши слова 1 вид - рецептивний середнє 4Б. Уміння правильно писати слова іншомовного походження, вимовляти їх згідно з орфоепічними нормами; збагачення словникового запасу.
8. Добери пару 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Удосконалення вивченого про чергування голосних у коренях іменників і дієслів.
9. Чергування не відбувається 3 вид - аналіз середнє 1Б. Закріплення вивченого про випадки чергування голосних [о], [е], [і] у коренях слів.
10. Як правильно пишемо це слово? 1 вид - рецептивний середнє 4Б. Удосконалення орфографічних навичок, уміння писати слова, дотримуючись правил правопису; чергування голосних у коренях слів після \([ж]\), \([ч]\), \([ш]\) та \([г]\), \([к]\), \([х]\).
11. Орфографічна задача 3 вид - аналіз середнє 2Б. Уміння шукати помилки в словах, правильно змінювати слова чи добирати спільнокореневі, аналізувати написане.

Додаткові завдання (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Кожне сільце має своє слівце Інший середнє 4Б. Застосування знань, умінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Чергування [о], [е] з [і] у коренях слів».
2. Цікаві вірші Інший середнє 2Б. Виховання любові до поезії; удосконалення вивченого про чергування і правопис голосних.
3. Подорожуємо й навчаємось Інший середнє 5Б. Закріплення засвоєних під час вивчення теми «Чергування [о], [е] з [і] у коренях слів» знань, умінь і навичок.
4. Перевіряємо диктант Інший важке 3Б. Уміння шукати помилки, виправляти їх, застосовуючи вивчені орфограми. Повторення вивченого про ненаголошені голосні в коренях слів.
5. Упізнай мене Інший важке 2Б. Розвиток асоціативного мислення, любові до природи; уміння змінювати слова, добирати спільнокореневі, визначати випадки чергування голосних.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. ОбЕри мЕнЕ Інший легке 1Б. Удосконалення вивченого про чергування голосних після шиплячих, [дж] та [й].
2. Чергування [о] — [а] в коренях дієслів Інший середнє 1Б. Закріплення вивченого теоретичного матеріалу про чергування \([о]\) — \([а]\) в коренях дієслів.
3. Випадний [e] Інший середнє 1Б. Уміння змінювати слова відповідно до правил орфографії; аналізувати зміни у коренях слів.
4. Яке слово зайве? Інший середнє 1Б. Закріплення вивченого про випадки чергування голосних [о], [е], [і] у коренях слів.
5. Заповни клітинки Інший середнє 4Б. Закріплення вивченого про випадки чергування голосних у коренях слів; уміння заповнювати пропуски, використовуючи орфографічні навички.
6. Упиши літеру Інший середнє 1Б. Закріплення вивченого про чергування [е]//[і], [е]//[и], [о]//[а] в коренях слів.
7. Мандруємо Україною Інший важке 6Б. Застосування знань, умінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Чергування голосних у коренях слів».
8. Знайди помилку Інший важке 1Б. Уміння знаходити помилки, пов'язані з орфограмами у корені слів.
9. Склади твір Інший важке 7Б. Розвиток культури мовлення, асоціативного мислення; удосконалення вивченого про правопис слів, у яких відбувається чергування чи випадіння голосних.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальні вправи з теми «Чергування голосних у коренях слів» 00:10:00 середнє 7Б. Завдання для удосконалення вивченого про чергування голосних у коренях слів.

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Чергування голосних у коренях слів» 00:15:00 середнє 6Б. Закріплення та систематизація вивченого з теми «Чергування голосних у коренях слів».
2. Перевірна робота з теми «Чергування голосних у коренях слів» 00:20:00 середнє 12Б. Перевірка знань, умінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Чергування голосних у коренях слів».