Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Милозвучність мови (чергування У — В) | Формування мовної компетентності щодо вживання сполучників та прийменників у мовленні. |
2. | Милозвучність мови (чергування І — Й, З — ІЗ — ЗІ (ЗО)) | Формування мовної компетентності щодо вживання сполучників та прийменників у мовленні. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | У чи В? | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Закріплення вивченого про чергування У - В, розвиток культури мовлення. |
2. | І чи Й? | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Закріплення вивченого про чергування І - Й, розвиток культури мовлення. |
3. | З, ІЗ чи ЗО? | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Закріплення вивченого про чергування прийменників, розвиток культури мовлення. |
4. | Вибери один варіант відповіді | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про чергування прийменників З, ІЗ, ЗІ (ЗО). |
5. | Робота з текстом | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Закріплення вивченого про правила милозвучності української мови. |
6. | Поміркуй, який прийменник обрати | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Закріплення вивченого про чергування прийменників З, ЗІ (ЗО), ІЗ. |
7. | Заповни пропуски | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Удосконалення вивченого про чергування прийменників У, В. |
8. | Чи можливе чергування? | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Завдання розвиває вміння добирати паралельні форми слова, удосконалює навички логічно мислити, аналізувати слова. |
9. | Дві великі різниці | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Збагачення лексичного запасу, розвиток культури мовлення; удосконалення вивченого про чергування прийменників. |
10. | Постав пропущені літери | 1 вид - рецептивний | середнє | 5Б. | Закріплення вивченого теоретичного матеріалу, удосконалення орфографічних навичок. |
11. | Разом чи окремо? | 1 вид - рецептивний | середнє | 4Б. | Удосконалення вивченого при правопис прийменника ІЗ та сполучника І й прийменника З. |
12. | Паралельні світи | 1 вид - рецептивний | середнє | 4Б. | Уміння шукати паралельні форми слів, що утворюються завдяки чергуванню У - В; уміння визначати слова, у яких чергування неможливе. |
13. | Поміркуй! | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Систематизація вивченого про чергування прийменників У - В. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Доповни поетичні рядки | Інший | середнє | 1Б. | Розвиток культури мовлення, уміння відчувати красу рідного слова. |
2. | Зроби вибір | Інший | середнє | 1Б. | Завдання для систематизації вивченого теоретичного матеріалу з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі». |
3. | Правильно чи неправильно? | Інший | важке | 4Б. | Розвиток культури мовлення, культури спілкування, збагачення словникового запасу; удосконалення вивченого про чергування прийменників. |
4. | Наша мова калинова | Інший | важке | 1Б. | Розвиток культури мовлення, уміння відчувати красу рідного слова. |
5. | Сполучник об'єднує всіх! | Інший | важке | 1Б. | Удосконалення вивченого про правила милозвучності, розвиток логічного мислення. |
6. | Ти поет | Інший | важке | 1Б. | Розвиток культури мовлення, уміння відчувати красу рідного слова. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Упіймай порушника | Інший | середнє | 2Б. | Систематизація й закріплення вивченого про правила чергування У - В. |
2. | Укажи на помилку | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про чергування сполучників І та Й. |
3. | Повторюємо теоретичний матеріал | Інший | середнє | 2Б. | Повторення вивченого теоретичного матеріалу з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі». |
4. | Склади речення | Інший | важке | 5Б. | Розвиток творчого потенціалу з використанням знань, умінь і навичок, отриманих при вивченні теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі». |
5. | Склади твір | Інший | важке | 5Б. | Розвиток творчого потенціалу з використанням знань, умінь і навичок, отриманих при вивченні теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі». |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі» | 00:10:00 | середнє | 14Б. | Закріплення вивченого про чергування У - В, І - Й, З - ІЗ - ЗІ (ЗО). |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Правила милозвучності» | 00:15:00 | середнє | 7Б. | Удосконалення вивченого про правила чергування сполучників і прийменників. |
2. | Перевірна робота з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі» | 00:20:00 | середнє | 9Б. | Завдання для перевірки знань, умінь і навичок із теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі». |