Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Милозвучність мови (чергування У — В) Формування мовної компетентності щодо вживання сполучників та прийменників у мовленні.
2. Милозвучність мови (чергування І — Й, З — ІЗ — ЗІ (ЗО)) Формування мовної компетентності щодо вживання сполучників та прийменників у мовленні.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. У чи В? 3 вид - аналіз легке 1Б. Закріплення вивченого про чергування У - В, розвиток культури мовлення.
2. І чи Й? 3 вид - аналіз легке 1Б. Закріплення вивченого про чергування І - Й, розвиток культури мовлення.
3. З, ІЗ чи ЗО? 3 вид - аналіз легке 1Б. Закріплення вивченого про чергування прийменників, розвиток культури мовлення.
4. Вибери один варіант відповіді 3 вид - аналіз середнє 2Б. Удосконалення вивченого про чергування прийменників З, ІЗ, ЗІ (ЗО).
5. Робота з текстом 3 вид - аналіз середнє 4Б. Закріплення вивченого про правила милозвучності української мови.
6. Поміркуй, який прийменник обрати 3 вид - аналіз середнє 4Б. Закріплення вивченого про чергування прийменників З, ЗІ (ЗО), ІЗ.
7. Заповни пропуски 3 вид - аналіз середнє 4Б. Удосконалення вивченого про чергування прийменників У, В.
8. Чи можливе чергування? 3 вид - аналіз середнє 2Б. Завдання розвиває вміння добирати паралельні форми слова, удосконалює навички логічно мислити, аналізувати слова.
9. Дві великі різниці 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Збагачення лексичного запасу, розвиток культури мовлення; удосконалення вивченого про чергування прийменників.
10. Постав пропущені літери 1 вид - рецептивний середнє 5Б. Закріплення вивченого теоретичного матеріалу, удосконалення орфографічних навичок.
11. Разом чи окремо? 1 вид - рецептивний середнє 4Б. Удосконалення вивченого при правопис прийменника ІЗ та сполучника І й прийменника З.
12. Паралельні світи 1 вид - рецептивний середнє 4Б. Уміння шукати паралельні форми слів, що утворюються завдяки чергуванню У - В; уміння визначати слова, у яких чергування неможливе.
13. Поміркуй! 3 вид - аналіз середнє 1Б. Систематизація вивченого про чергування прийменників У - В.

Додаткові завдання (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Доповни поетичні рядки Інший середнє 1Б. Розвиток культури мовлення, уміння відчувати красу рідного слова.
2. Зроби вибір Інший середнє 1Б. Завдання для систематизації вивченого теоретичного матеріалу з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі».
3. Правильно чи неправильно? Інший важке 4Б. Розвиток культури мовлення, культури спілкування, збагачення словникового запасу; удосконалення вивченого про чергування прийменників.
4. Наша мова калинова Інший важке 1Б. Розвиток культури мовлення, уміння відчувати красу рідного слова.
5. Сполучник об'єднує всіх! Інший важке 1Б. Удосконалення вивченого про правила милозвучності, розвиток логічного мислення.
6. Ти поет Інший важке 1Б. Розвиток культури мовлення, уміння відчувати красу рідного слова.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Упіймай порушника Інший середнє 2Б. Систематизація й закріплення вивченого про правила чергування У - В.
2. Укажи на помилку Інший середнє 2Б. Удосконалення вивченого про чергування сполучників І та Й.
3. Повторюємо теоретичний матеріал Інший середнє 2Б. Повторення вивченого теоретичного матеріалу з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі».
4. Склади речення Інший важке 5Б. Розвиток творчого потенціалу з використанням знань, умінь і навичок, отриманих при вивченні теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі».
5. Склади твір Інший важке 5Б. Розвиток творчого потенціалу з використанням знань, умінь і навичок, отриманих при вивченні теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі».

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальні вправи з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі» 00:10:00 середнє 14Б. Закріплення вивченого про чергування У - В, І - Й, З - ІЗ - ЗІ (ЗО).

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Правила милозвучності» 00:15:00 середнє 7Б. Удосконалення вивченого про правила чергування сполучників і прийменників.
2. Перевірна робота з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі» 00:20:00 середнє 9Б. Завдання для перевірки знань, умінь і навичок із теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі».