Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Милозвучність мови (чергування У — В) Формування мовної компетентності щодо вживання сполучників та прийменників у мовленні.
2. Милозвучність мови (чергування І — Й, З — ІЗ — ЗІ (ЗО)) Формування мовної компетентності щодо вживання сполучників та прийменників у мовленні.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. У чи В? 3 вид - аналіз легке 1Б. Закріплення вивченого про чергування У - В, розвиток культури мовлення.
2. І чи Й? 3 вид - аналіз легке 1Б. Закріплення вивченого про чергування І - Й, розвиток культури мовлення.
3. З, ІЗ чи ЗО? 3 вид - аналіз легке 1Б. Закріплення вивченого про чергування прийменників, розвиток культури мовлення.
4. Вибери один варіант відповіді 3 вид - аналіз середнє 2Б. Удосконалення вивченого про чергування прийменників З, ІЗ, ЗІ (ЗО).
5. Робота з текстом 3 вид - аналіз середнє 4Б. Закріплення вивченого про правила милозвучності української мови.
6. Поміркуй, який прийменник обрати 3 вид - аналіз середнє 4Б. Закріплення вивченого про чергування прийменників З, ЗІ (ЗО), ІЗ.
7. Заповни пропуски 3 вид - аналіз середнє 4Б. Удосконалення вивченого про чергування прийменників У, В.
8. Чи можливе чергування? 3 вид - аналіз середнє 2Б. Завдання розвиває вміння добирати паралельні форми слова, удосконалює навички логічно мислити, аналізувати слова.
9. Дві великі різниці 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Збагачення лексичного запасу, розвиток культури мовлення; удосконалення вивченого про чергування прийменників.
10. Постав пропущені літери 1 вид - рецептивний середнє 5Б. Закріплення вивченого теоретичного матеріалу, удосконалення орфографічних навичок.
11. Разом чи окремо? 1 вид - рецептивний середнє 4Б. Удосконалення вивченого при правопис прийменника ІЗ та сполучника І й прийменника З.
12. Паралельні світи 1 вид - рецептивний середнє 4Б. Уміння шукати паралельні форми слів, що утворюються завдяки чергуванню У - В; уміння визначати слова, у яких чергування неможливе.
13. Поміркуй! 3 вид - аналіз середнє 1Б. Систематизація вивченого про чергування прийменників У - В.
14. Доповни поетичні рядки 2 вид - інтерпретація середнє 1Б. Розвиток культури мовлення, уміння відчувати красу рідного слова.
15. Зроби вибір 3 вид - аналіз середнє 1Б. Завдання для систематизації вивченого теоретичного матеріалу з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі».
16. Правильно чи неправильно? 2 вид - інтерпретація важке 4Б. Розвиток культури мовлення, культури спілкування, збагачення словникового запасу; удосконалення вивченого про чергування прийменників.
17. Наша мова калинова 2 вид - інтерпретація важке 1Б. Розвиток культури мовлення, уміння відчувати красу рідного слова.
18. Сполучник об'єднує всіх! 3 вид - аналіз важке 1Б. Удосконалення вивченого про правила милозвучності, розвиток логічного мислення.
19. Ти поет 2 вид - інтерпретація важке 1Б. Розвиток культури мовлення, уміння відчувати красу рідного слова.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Упіймай порушника Інший середнє 2Б. Систематизація й закріплення вивченого про правила чергування У - В.
2. Укажи на помилку Інший середнє 2Б. Удосконалення вивченого про чергування сполучників І та Й.
3. Повторюємо теоретичний матеріал Інший середнє 2Б. Повторення вивченого теоретичного матеріалу з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі».
4. Склади речення Інший важке 5Б. Розвиток творчого потенціалу з використанням знань, умінь і навичок, отриманих при вивченні теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі».
5. Склади твір Інший важке 5Б. Розвиток творчого потенціалу з використанням знань, умінь і навичок, отриманих при вивченні теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі».

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальні вправи з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі» 00:10:00 середнє 14Б. Закріплення вивченого про чергування У - В, І - Й, З - ІЗ - ЗІ (ЗО).

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Правила милозвучності» 00:15:00 середнє 7Б. Удосконалення вивченого про правила чергування сполучників і прийменників.
2. Перевірна робота з теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі» 00:20:00 середнє 9Б. Завдання для перевірки знань, умінь і навичок із теми «Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі».