Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Поняття про безсполучникове складне речення | Теоретичні відомості про безсполучникове складне речення. Поняття про смислові зв'язки та інтонацію в БСР. |
2. | Смислові зв'язки в БСР | Поняття про однорідні й неоднорідні смислові зв'язки між частинами безсполучникового складного речення. |
3. | Розділові знаки між частинами БСР | Правила постановки розділових знаків у БСР залежно від смислових зв'язків у ньому. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Правильне твердження | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Перевірка теоретичних знань про будову складного безсполучникового речення, смислові зв'язки між його частинами. |
2. | Поетичні рядки (знайди БСР) | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Вправа на відпрацювання навичок впізнавати БСР у віршованих текстах, відрізняти їх від простих і складних сполучникових речень. |
3. | Однорідні чи неоднорідні частини? | 1 вид - рецептивний | легке | 3Б. | Вправа для закріплення навичок визначати однорідні й неоднорідні смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення. |
4. | Речення без розділових знаків | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Завдання на вміння розпізнавати безсполучникове складне серед наведених речень різних конструкцій: ССР, СПР, простого. |
5. | Постав коми | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Закріплення вмінь визначати межі частин БСР. Позначити кількість частин у БСР. |
6. | Які смислові зв'язки? | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Тренування умінь визначати смислові зв'язки між неоднорідними частинами БСР, уваги до розділових знаків у таких реченнях. |
7. | Поясни розділовий знак | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Вправа на формування вміння визначати смислові зв'язки між частинами БСР, відповідно розстановку розділових знаків у БСР. |
8. | Де двокрапка? | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Вправа на формування вміння визначати смислові зв'язки між частинами БСР. Позначити речення, які потребують двокрапки. |
9. | Де тире? | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Вправа на формування вміння визначати смислові зв'язки між частинами БСР. Позначити речення, які потребують тире. |
10. | Де правильні розділові знаки? | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Вправа на спостережливість: чи правильно розставлено розділові знаки в реченнях? |
11. | Синтаксичні синоніми (1) | 4 вид - творчий | середнє | 6Б. | Тренування вміння створювати синтаксичні синоніми: зі сполучникових речень утворити БСР. Правильно добирати розділові знаки в утворених реченнях. |
12. | Розстав розділові знаки | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Перевірка вмінь правильно розставляти розділові знаки в безсполучникових складних реченнях. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Дописати БСР (1) | Інший | важке | 2Б. | Творче завдання: до поданої частини (з розділовим знаком) придумати продовження, щоб утворилося БСР. Вправа перевіряє розуміння смислових відношень між частинами БСР. |
2. | Дописати БСР | Інший | важке | 6Б. | Відпрацювання вмінь утворювати БСР з різними смисловими зв'язками від одного й того ж простого речення. |
3. | Речення за схемами | Інший | важке | 2Б. | За поданими схемами скласти БСР за вказаними смисловими зв'язками. |
4. | Із простих речень складне | Інший | середнє | 4Б. | Вправа перевіряє вміння створювати складне безсполучникове речення з простих, правильно добирати розділові знаки. |
5. | Так чи ні? (Робота з текстом) | Інший | важке | 4Б. | Робота з текстом дозволяє перевірити вміння знаходити речення різних типів у суцільному тексті, розрізняти їх за будовою, визначати засоби зв'язку між частинами складних речень, увідповіднювати речення зі схемами. |
6. | Пошир граматичні основи | Інший | важке | 3Б. | Поширити граматичні основи, утворивши з них складне безсполучникове речення. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Безсполучникове складне речення» | 00:15:00 | середнє | 12Б. | Вправи на розпізнавання БСР, визначення смислових зв'язків між частинами БСР, утворення зі сполучникових речень безсполучникових, опускаючи сполучники. |
2. | Тренування з теми «Розділові знаки в БСР» | 00:20:00 | середнє | 8Б. | Тренування вмінь розставляти розділові знаки в БСР залежно від смислових відношень між частинами складного речення. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Поняття про БСР. Розділові знаки в БСР» | 00:30:00 | важке | 10Б. | Завдання на перевірку теоретичних знань з теми «Безсполучникове складне речення», умінь знаходити БСР, розставляти розділові знаки. Творчі завдання на створення БСР за поданим початком та а схемами. |
2. | Перевірна робота з теми «Поняття про БСР. Розділові знаки в БСР» | 00:30:00 | важке | 12Б. | Завдання на основі тексту (характеристика речень), творчі на створення БСР, на перевірку пунктуаційних умінь. |