Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Фізико-хімічна теорія розчинів. Розчинення Представлено фізичні і хімічні ознаки розчинення речовин в розчинах.
2. Розчинність речовин Наводяться теоретичні відомості про розчинність речовин.
3. Розчинність, коефіцієнт розчинності Представлено відомості про розчинність, коефіцієнт розчинності, залежність розчинності від різних факторів.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Розчинність речовин 1 вид - рецептивний легке 2Б. Знати і розуміти, від чого залежить розчинність речовин.
2. Розчинність твердих речовин при підвищенні температури 1 вид - рецептивний легке 2Б. Знати вплив температури на розчинність твердих речовин і газів.
3. Розчинність газоподібних речовин при збільшенні температури 1 вид - рецептивний легке 2Б. Знати вплив температури на розчинність газоподібних речовин.
4. Розчинність газоподібних речовин при зміні тиску 1 вид - рецептивний легке 2Б. Знати вплив тиску на розчинність газів.
5. Розчинність твердих речовин при зміні тиску 1 вид - рецептивний середнє 2Б. Знати вплив тиску на розчинність твердих речовин.
6. Фактори, що впливають на розчинність речовин 1 вид - рецептивний середнє 2Б. Впізнавати фактори, що впливають на розчинність твердих, рідких і газоподібних речовин.
7. Визначення неправильного твердження про коефіцієнт розчинності 1 вид - рецептивний легке 1Б. Знати і розуміти визначення коефіцієнта розчинності.
8. Насичені, ненасичені, пересичені розчини 2 вид - інтерпретація середнє 3Б. Розуміти відмінності насичених, ненасичених, пересичених розчинів.
9. Добре розчинні у воді речовини 2 вид - інтерпретація легке 1Б. Із запропонованого переліку необхідно обрати добре розчинні у воді речовини
10. Нерозчинні у воді сполуки 2 вид - інтерпретація середнє 1Б. Користуючись таблицею «Розчинності кислот, основ і солей у воді» необхідно обрати нерозчинну у воді сполуку.
11. Обери ряд розчинних у воді сполук 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Користуючись таблицею «Розчинності кислот, основ і солей у воді» необхідно обрати ряд розчинних у воді сполук.
12. Обери ряд малорозчинних у воді сполук 2 вид - інтерпретація середнє 1Б. Користуючись таблицею «Розчинності кислот, основ і солей у воді» необхідно обрати ряд малорозчинних у воді сполук.
13. Визначення розчинності сполук 2 вид - інтерпретація середнє 3Б. Користуючись таблицею «Розчинності кислот, основ і солей у воді» необхідно вказати розчинність вказаних сполук у воді.
14. Визначення розчинних у воді сполук 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Користуючись таблицею «Розчинності кислот, основ і солей у воді» необхідно вказати розчинні у воді сполуки.
15. Визначення малорозчинних у воді сполук 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Користуючись таблицею «Розчинності кислот, основ і солей у воді» необхідно вказати малорозчинні у воді сполуки.
16. Визначення нерозчинних у воді сполук 2 вид - інтерпретація середнє 1Б. Користуючись таблицею «Розчинності кислот, основ і солей у воді» необхідно вказати нерозчинні у воді сполуки.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренування з теми «Розчинення, як фізико-хімічний процес» 00:20:00 середнє 12Б. Призначений для самоперевірки учнями рівня засвоєння основних понять теми «Розчинення, як фізико-хімічний процес. Залежність розчинності речовин від різних чинників». Учні повинні мати уявлення про фізико-хімічної теорії розчинів, розчинення, розчинності, добре розчинних, малорозчинних, практично нерозчинних речовин.

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Розчинення, як фізико-хімічний процес» 00:20:00 середнє 10Б. Призначений для відпрацювання і закріплення учнями знань щодо понять теми «Розчинення, як фізико-хімічний процес. Залежність розчинності речовин від різних чинників». Учні повинні знати визначення розчинності, групи речовин по розчинності у воді, фактори, що впливають на розчинність, про насичені, ненасичені, пересичені розчини.
2. Перевірна робота з теми «Розчинення, як фізико-хімічний процес» 00:30:00 середнє 10Б. Призначений для перевірки знань учнів щодо основних понять теми «Розчинення, як фізико-хімічний процес. Залежність розчинності речовин від різних чинників». Учні повинні знати визначення розчинності, фактори, що впливають на розчинність, мати уявлення про коефіцієнт розчинності, характеризувати насичені, пересичені, ненасичені розчини, аналізувати результати дослідів, конкретних життєвих ситуацій, робити висновки, аргументувати свою точку зору.