Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Основні ознаки тексту Теоретичні відомості про основні ознаки тексту: смислову цілісність; структурну організацію; наявність лексичного та граматичного зв'язку між його частинами.
2. Мікротема й абзац Теоретичні відомості про мікротему, абзац.
3. Види міжфразового зв'язку в тексті Подано інформацію про паралельний і послідовний (ланцюговий) зв'язок речень у тексті, схематичну будову текстів з такими зв'язками.
4. Лексичні й граматичні засоби зв'язку речень у тексті Подано зразки лексичних і граматичних засобів зв'язку речень у тексті.
5. Стилі мови Стисла інформація про основні стилі мовлення (науковий, художній, офіційно-діловий, публіцистичний, розмовний): сфера використання, функція, мовні особливості.
6. Типи мовлення Подана стисла інформація про типи мовлення (розповідь, опис, роздум/міркування): їх призначення, структура.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Текст як синтаксична одиниця 1 вид - рецептивний легке 2Б. Вправа на закріплення теоретичних відомостей про текст і його змістові характеристики. Завдання передбачає вибір учнем однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих.
2. Стилі й типи мовлення: доповни визначення. 2 вид - інтерпретація середнє 3Б. Перевірка знань теоретичного матеріалу з теми «Типи і стилі мовлення»: уписати потрібні терміни.
3. Послідовний чи паралельний? 3 вид - аналіз середнє 1Б. Вправа на визначення типу зв'язку речень у тексті: послідовний чи паралельний. Учням пропонується невеликий текст і відповіді на вибір.
4. Ознаки типів текстів 2 вид - інтерпретація легке 3Б. Завдання на перевірку знань ознак, будови текстів різних типів (розповіді, опису, роздуму). Необхідно скопіювати твердження в таблицю.
5. Заголовок. Який тип мовлення під заголовком? 3 вид - аналіз легке 3Б. Увідповіднити заголовки з типами текстів (розповідь, опис, роздум).
6. Тип мовлення й орфографія 3 вид - аналіз середнє 9Б. Перевірка уміння визначати тип поданого тексту (розповідь, опис, роздум) та орфографічних навичок (уставити чи обрати пропущені букви).
7. Визнач послідовність речень 3 вид - аналіз середнє 3Б. Вправа перевіряє вміння об'єднувати речення в текст, ураховуючи лексичні й граматичні засоби міжфразового зв'язку.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Редагуємо текст Інший важке 7Б. Вправа на мовну пильність: необхідно відредагувати поданий текст, уникаючи лексичних повторів та граматичних недоліків (недоречне використання особових займенників). Також необхідно визначити, до якого типу належить текст (розповідь, опис чи роздум).
2. 5 речень Інший важке 5Б. Завдання передбачає відтворення тексту із застосуванням знань з теми «Просте і складне речення»: розташувати послідовно речення відповідно до вказаної синтаксичної характеристики кожного.
3. Доповни визначення за темою «Текст» Інший легке 3Б. Перевірка знань теоретичного матеріалу з теми «Текст. Мікротема. Абзац»: уписати потрібні терміни.
4. Аналіз змісту тексту Інший середнє 3Б. Перевірка умінь визначати тему, основну думку, мікротеми, ключові слова запропонованого тексту, обирати правильний заголовок. Завдання передбачає вибір однієї правильної відповіді із запропонованих.
5. Допиши текст Інший важке 6Б. Творче завдання на складання тексту із застосуванням паралельного або послідовного типу зв'язку речень у ньому. Подане в завданні речення слід використати як перше речення тексту.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальний тест «Ознаки тексту» 00:00:00 середнє 12Б. Тест містить завдання для закріплення теоретичних знань основних термінів і понять теми «Текст»: тема, основна думка, мікротема, абзац, заголовок; роздум, опис, роздум, стилі мовлення. А також завдання на о'єднання речень у текст з урахуванням лексичних і граматичних засобів зв'язку речень у тексті.
2. Закріплення знань з теми «Відомості про текст» 00:00:00 середнє 12Б. Повторення відомостей про типи мовлення. Визначення паралельного й послідовного типів зв'язку речень у тексті. Робота з текстом з вирішенням орфографічних завдань.

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Уміння зв'язати речення в текст 00:00:00 важке 12Б. Учням пропонується виконати редагування тексту, щоб уникнути повторів слів. Друге завдання передбачає повторення синтаксичних ознак різних видів речень (простих, складних, з ускладненням тощо): 5 речень необхідно розташувати за вказаною послідовністю, щоб утворився текст.
2. Перевірна робота 00:00:00 середнє 12Б. Тест містить 3 завдання: легке (доповнити визначення з теорії), середнє (аналіз тексту й вибір відповідей на питання до нього), складне (творче завдання на створення невеликого тексту (до 6 речень) з паралельним або послідовним зв'язком).