Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Поняття милозвучності української мови | Формування знань, умінь і навичок із теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
2. | Засоби милозвучності української мови | Формування знань, умінь і навичок із теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
3. | Чергування часток, прийменників, префіксів, постфіксів | Формування знань, умінь і навичок із теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Заповни пропуски | 3 вид - аналіз | легке | 2Б. | Закріплення вивченого про чергування у//в. |
2. | Запиши літеру | 1 вид - рецептивний | легке | 5Б. | Удосконалення вивченого про євфонію шляхом виконання орфоепічного завдання. |
3. | Знайди рядок | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого теоретичного матеріалу з теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
4. | Хто? Де? Коли? | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого теоретичного матеріалу про чергування у// в. |
5. | Який сполучник вибереш? | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого теоретичного матеріалу з теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
6. | Вибери варіант (частки же//ж) | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про орфоепічні норми, засоби милозвучності. |
7. | Знайди помилку (чергування у// в) | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати помилку в уживанні прийменників, початкових літер у//в. |
8. | Чергування постфіксів -ся//-сь 1 | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про правила милозвучності української норми. |
9. | Чергування прийменників з//зі//із (ч. 1) | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про вживання варіантів прийменників як засобу евфонії. |
10. | Уживання у//в, і//й на початку слова, речення чи після розділового знака | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення знань, умінь і навичок із теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
11. | Вибери варіанти слів | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Уміння використовувати засоби милозвучності мови (варіанти слів). |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Пиши правильно | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення орфографічних й орфоепічних навичок, застосування набутих при вивченні теорії знань. |
2. | Порушення норм милозвучності | Інший | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого з теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
3. | Значення слова | Інший | середнє | 2Б. | Повторення вивченого про пароніми. Уміння розрізняти лексичне значення слова залежно від початкової літери. |
4. | Цифрова відповідь | Інший | середнє | 1Б. | Застосування отриманих під час вивчення теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності» знань, умінь і навичок. |
5. | Ти редактор | Інший | важке | 5Б. | Уміння виявляти порушення правил чергування прийменників, сполучників, усувати їх. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Спрощення приголосних як засіб евфонії | Інший | легке | 1Б. | Повторення вивченого про спрощення в групах приголосних, закріплення опрацьованого теоретичного матеріалу про евфонію. |
2. | Вибери рядок | Інший | легке | 1Б. | Закріплення вивченого про чергування сполучників і//й. |
3. | Вибери варіант (частки би//б) | Інший | легке | 2Б. | Удосконалення вивченого про орфоепічні норми, засоби милозвучності. |
4. | Знайди помилку (чергування і// й) | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати помилки в уживанні сполучників, початкових літер і// й. |
5. | Чергування прийменників з//зі//із (ч. 2) | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про вживання варіантів прийменників як засобу евфонії. |
6. | Чергування постфіксів -ся//-сь 2 | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про правила милозвучності української норми. |
7. | Пошукова робота | Інший | середнє | 3Б. | Уміння визначати слова, у яких чергування у//в не відбувається. |
8. | Ти поет | Інший | середнє | 1Б. | Спостереження над ритмом поетичного твору. |
9. | Склади речення | Інший | важке | 3Б. | Уміння застосовувати на практиці набуті знання про засоби милозвучності української мови. |
10. | Склади розповідь | Інший | важке | 10Б. | Розвиток мовлення. Уміння застосовувати на практиці набуті знання про засоби милозвучності української мови. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи 1 з теми «Поняття милозвучності» | 00:10:00 | середнє | 10Б. | Закріплення знань, умінь і навичок із теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
2. | Тренувальні вправи 2 з теми «Поняття милозвучності» | 00:10:00 | середнє | 7Б. | Завдання для закріплення вивченого з теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота 1 з теми «Поняття милозвучності» | 00:15:00 | середнє | 6Б. | Систематизація вивченого з теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
2. | Домашня робота 2 з теми «Поняття милозвучності» | 00:15:00 | середнє | 6Б. | Систематизація вивченого з теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |
3. | Перевірна робота з теми «Поняття милозвучності» | 00:22:00 | середнє | 8Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й, з//із//зі як засіб милозвучності». |