Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис | 
|---|---|---|
| 1. | Пряма мова як спосіб передавання чужого мовлення | Пояснюються поняття «пряма мова» та особливості її вживання. | 
| 2. | Розділові знаки при прямій мові | Правила розстановки розділових знаків при прямій мові. | 
| 3. | Непряма мова як спосіб заміни прямої мови | Визначення поняття «непряма мова», правила заміни прямої мови непрямою. | 
| 4. | Діалог | Визначення діалогу; способи його оформлення на письмі. Розділові знаки при діалозі. | 
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ознаки прямої та непрямої мови, діалогу | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Перевірка теоретичних знань з теми «Пряма й непряма мова, діалог» | 
| 2. | Діалог чи пряма мова? | 2 вид - інтерпретація | легке | 3Б. | Вправа на вдосконалення вмінь визначати способи чужої мови: пряма мова, діалог чи непряма мова. | 
| 3. | Пряма мова: до речення схему | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Уміння добирати схеми до речень з прямою мовою. | 
| 4. | Пряма мова: до схеми речення | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Дібрати до поданих схем речення. У завданні два варіанти речень: з розділовими знаками й без них. | 
| 5. | Правильні розділові знаки при прямій мові | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Обрати речення з правильною пунктуацією при прямій мові. | 
| 6. | Створити схеми речень з прямою мовою | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Уміння створювати схеми до запропонованих речень. | 
| 7. | Виправ помилки в оформленні прямої мови | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Уміння розставляти розділові знаки в реченнях з прямою мовою. | 
| 8. | Оформити речення з прямою мовою А: «П(?!)».; «П(?!)», – а. | 3 вид - аналіз | середнє | 6Б. | Удосконалення вмінь оформлювати речення з прямою мовою. | 
| 9. | Оформити речення за схемою А: «П (?!)», — а. | 2 вид - інтерпретація | середнє | 4Б. | Удосконалення вмінь створювати речення з чужою мовою, у яких пряма мова стоїть всередині слів автора. | 
| 10. | Оформити речення з прямою мовою за схемою типу «П, — а, — п». | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Удосконалення пунктуаційних навичок при написанні речень з прямою мовою. У вправі треба оформити речення, щоб пряма мова розривалася словами автора. | 
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Зміни пряму мову на непряму й навпаки | Інший | важке | 2Б. | Уміння перебудувати речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою та навпаки. | 
| 2. | Культура мовлення | Інший | середнє | 3Б. | Вправа для вироблення навичок виправляти помилки в реченнях з непрямою мовою. | 
| 3. | Оформити діалог за схемою - Р, - а. | Інший | легке | 3Б. | Тренування із розстановки розділових знаків при діалозі: - Р, - а. | 
| 4. | Оформити діалог відповідно до схеми типу А: — Р. | Інший | середнє | 3Б. | Тренування вмінь розставляти розділові знаки в діалозі. | 
| 5. | Діалог суцільним текстом | Інший | важке | 3Б. | Удосконалення вмівнь записувати діалог суцільним текстом. | 
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Оформлення діалогу | Інший | середнє | 6Б. | Виправити помилки в оформленні діалогів. | 
| 2. | Синтаксичні синоніми | Інший | важке | 9Б. | Завдання направлене на закріплення навичок будувати конструкції з прямою й непрямою мовою. | 
| 3. | Діалог за картинками | Інший | важке | 12Б. | Творче завдання за картиками з прогнозування мовленнєвої ситуації та складання до неї діалогу. | 
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренувальні завдання | 00:00:00 | середнє | 16Б. | Завдання на удосконалення знань та пунктуаційних вмінь з теми «Пряма й непряма мова». | 
| 2. | Пряма й непряма мова, діалог | 00:00:00 | середнє | 12Б. | Закріплення знань з теми «Пряма й непряма мова, діалог» | 
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота з теми «Пряма й непряма мова, діалог» | 00:00:00 | середнє | 14Б. | Вправи для закріплення знань і вмінь з теми «Пряма й непряма мова, діалог» | 
| 2. | Контроль знань з теми «Пряма й непряма мова, діалог» | 00:00:00 | важке | 25Б. | Оформити речення з прямою мовою за поданою схемою. Синтаксичні синоніми речень з прямою й непрямою мовою, зі вставними словами та діалогом. Створення діалогу за картинкою. |